• Radio shows

    MŠ Pučišća, Brač

    Davor Matošević - MySpace

    Kontakt

  • Davor Matošević - YouTube

    ex-YU-singles

    Mixcloud - Radio shows

    Reklamno mjesto 8

    Reklamno mjesto 9

  • Jazz scena »

    MATIJA DEDIĆ – Family & Friends

    MATIJA DEDIĆ – Family & Friends

    MATIJA DEDIĆ – Family & Friends / Croatia Records, 2023 / CD, Blu ray, Dig / jazz / Hrvatska

    Jedan od najpoznatijih hrvatskih jazz glazbenika mlađeg naraštaja, Matija Dedić, rođen je 1973. u Zagrebu. Klavir je počeo učiti kao petogodišnjak. Budući da je odrastao u glazbeničkoj obitelji, uz majku pjevačicu Gabi Novak i oca kantautora Arsena Dedića, od malena je bio izložen utjecajima raznih glazbenih žanrova. Rano je otkrio jazz spoznavši velike mogućnosti apstraktnog i osobnog pogleda na glazbu.

    Nakon svršene Srednje glazbene školeVatroslav Lisinski” u Zagrebu 1991., školovanje je nastavio na Jazz odjelu glazbene akademije u Grazu gdje je diplomirao 1997. godine. Osim na toj školi kod prof. Haralda Neuwirtha, privatno je pohađao satove kod Jamesa Taylora, Hala Galpera i Billa Dobinsa.

    Nakon povratka u Zagreb 1997. godine, počeo je češće nastupati. Svirao je u skupinama Tamare Obrovac i Ladislava Fidrija, te kao gost uz Zagreb Jazz Portrait, a od samog je osnutka član Boilers Quarteta s kojim je nastupao u Hrvatskoj i inozemstvu, između ostalog i na zajedničkoj turneji s Benny Golson/Kenny Burrell All Stars Bandom. Usporedo, vodi vlastite skupine. Godine 1988. utemeljio je svoj prvi trio s glazbenicima iz skupine Tamare Obrovac: kontrabasistom Žigom Golobom i bubnjarom Krunom Levačićem. Tijekom godina u njegovu su triju svirali i drugi poznati hrvatski jazz glazbenici.

    Tijekom karijere surađivao je s poznatim jazz glazbenicima poput Boška Petrovića, trija Black Coffee, Quarteta Sensitive, Darka Jurkovića, Alvina Queena, Martina Drewa, Rona Ringwooda, Marka Murphyja, Patrizie Conte, Davida Gazarova, Giannija Bassa, Milesa Griffitha, Jean-Louisa Rassinfossea, Ance Parghel, Tommyja Emanuela i Ignacia Berroe. Osim s vodećim jazzistima, povremeno svira i s najpoznatijim hrvatskim glazbenicima drugih žanrova poput – Massima, Gibbonija, Olivera Dragojevića, Gabi Novak, Arsena Dedića, Lidije Bajuk, Ivane Husar, Maje Vučić, Marka Križana, Joea Pandura, Kristijana Beluhana, Josipa Novosela, Miljenka Puljića, Lee Dekleve i Alena Slavice.

    Nastupao je u Italiji, Sloveniji, Njemačkoj, Slovačkoj, Velikoj Britaniji, Brazilu, Belgiji, Turskoj, Španjolskoj, Austriji, Francuskoj, Danskoj, Švedskoj, Švicarskoj, Mađarskoj i Grčkoj. Osim za vlastite skupine, sklada za televiziju i kazalište. Dobitnik je nagrade Hrvatskog društva skladatelja kao Najboljeg jazz skladatelja, te je višestruki dobitnik nagrada “Status” za Najboljeg jazz klavirista i “Porin” za Najbolje jazz albume. Godine 2002. bio je finalist natjecanja mladih jazz klavirista na glasovitom Montreux Jazz Festivalu.

    Ostatak bogate i interesantne biografije Matije Dedića dostupan je OVDJE.

    Nepotpuna diskografija Matije Dedića dostupna je OVDJE.

    Učesnici ovog projekta bili su – Matija Dedić (klavir) ; Matija Dedić Trio (Matija Dedić – klavir ; Žiga Golob – kontabas ; Krunoslav Levačić – bubnjevi) ; Lu Dedić (vokal)

    Gore pomenuti akteri ovog albuma su nam, manje više, poznati. Manje poznato ime je Dora Pejačević i njoj posvećujem nekoliko narednih redova.

    Maria Theodora Paulina Sophie von Lumbe, poznata kao Dora Pejačević (rođena 1885. u Budimpešti, umrla 1923. u Münchenu), bila je hrvatska skladateljica i violinistica, rodom iz slavonske grofovske obitelji Pejačević. Djetinjstvo je provela na obiteljskom imanju u Našicama, gdje je dobila i prvu poduku iz glazbe (Károly Noszeda). Osnovnu tehniku sviranja na glasoviru i violini svladala je rano. Godine 1902–05. u Zagrebu privatno je učila violinu (V. Huml), teoriju (Ćiril Junek) i instrumentaciju (Dragutin Kaiser). Nakon 1908. povremeno je učila kontrapunkt i kompoziciju kod Percyja Sherwooda i violinu kod Henrija Petrija u Dresdenu, te kompoziciju kod Waltera Courvoisiera u Münchenu. Godine 1912. vratila se u Našice, ali je i dalje često putovala (Beč, Budimpešta, München, Dresden, Egipat, Prag). Upoznala je mnoge istaknute intelektualce i umjetnike (R. M. Rilke, K. Kraus), te druženjem s njima proširila svoje umjetničke i intelektualne vidike. Od 1921., kada se udala za Ottomara von Lumbea, živjela je uglavnom u Münchenu. Opus Dore Pejačević sastoji se od 57 registriranih djela, koja su uglavnom sačuvana u njezinoj ostavštini pohranjenoj u Hrvatskome glazbenom zavodu u Zagrebu. Već u dobi od dvanaest godina počela je skladati minijature za glasovir te za violinu i glasovir. Potom su slijedile popijevke, a od 1908. komorna i orkestralna djela. Skladala je i popijevke za glas i orkestar. Ishodište je njezina skladateljskog izričaja romantička tradicija, na kojoj je gradila vlastiti glazbeni izraz temeljen na znalačkoj obradbi forme, povremenoj otvorenosti prema novim harmonijskim postupcima i sklonosti prožimanju tematske i motivske građe. U “Tri pjesme” (Drei Gesänge) opus 53 (1920), na tekst F. Nietzschea i s elementima impresionističke harmonije i deklamacije, ostvarila je svoj vrhunac na području vokalne lirike. U središtu njezine pozornosti često je glasovir. Među tim djelima ističu se minijature “Dva nokturna” (Zwei Nocturnen) opus 50 (1919–20), diskretna impresionističkog ozračja, “Humoreska i capriccio” (Humoreske und Caprice) opus 54 (1920), s elementima groteske i izrazite motorike, a u drugoj glasovirskoj sonati u As-duru opus 57 (1921) ostvarila je lisztovski model jednostavačne sonate. Skladala je i prvi hrvatski glasovirski koncert (u G-molu, opus 33; 1913), a glasoviru pripada središnja uloga i u komornom opusu. Njezina “Simfonija u Fis-moluopus 41 (1916–18), skladana istodobno kada i simfonija F. Lučića, prva je moderna hrvatska simfonija, utemeljena na tradiciji romantičkoga simfonizma. Napisala je i kraći glazbenoestetički tekst “O programnoj glazbi” (Über Programm-Musik, 1918). Svojim profinjenim glazbenim izrazom, Dora Pejačević pridonijela je pluralizmu glazbenostilskih opredjeljenja u Hrvatskoj početkom XX. st. Uz B. Bersu i J. Hatzea, bitno je pridonijela uspostavi hrvatske glazbene moderne i novih profesionalnih skladateljskih mjerila.

    U prodaji je luksuzno opremljen CD i Blu-rayFamily & FriendsMatije Dedića, sa snimkom koncerta održanog sredinom ožujka 2023. godine u ZKM-u, Zagreb. Povod za koncert bile su tri značajne obljetnice. Kako je na samom početku objasnio Antun Tomislav Šaban, tajnik Hrvatskog društva skladatelja, rijetko kad se dogodi da jedan glazbenik u istoj godini obilježava nekoliko velikih obljetnica, a u Matijinom slučaju to je 25. godina rada jazz sastava Matija Dedić Trio, 50. godina njegovog života i 100. godina od smrti jedne od najvećih hrvatskih skladateljica, Dore Pejačević, kojom je Matija posebno fasciniran.

    Upravo je s njenim opusom, klavirskim minijaturama iz ciklusa “Život cvijeća, op. 1”, Matija i započeo svoj koncert. U drugom dijelu koncerta na pozornici su mu se pridružili Žiga Golob na kontrabasu i Krunoslav Levačić na bubnjevima. Ovaj trio već punih 25 godina oduševljava svojim jazz opusom, a za ovu posebnu večer odsvirali su nekoliko Matijinih autorskih skladbi, skladbe Milesa Davisa i Freddiea Hubbarda. Posebno iznenađenje večeri, koje je Matija vješto skrivao i od najbližih suradnika, bila je Lu Dedić koja je uz tatu otpjevala pjesmu “Zadnji sati ljeta”, autora Tvrtka Hreleca i Kristijana Beluhana.

    Na CD-u i blu-rayu nalazi se jedanaest skladbi u vrhunskoj izvedbi Matije Dedića kao i njegovih prijatelja i obitelji te bogato opremljena knjižica u izdanju Cantusa. Album “Family & Friends” daje savršeni uvid u Matijinu nevjerojatnu sposobnost improvizacije, posvećenost glazbi i slobodi intepretacije te nevjerojatnu lakoću kojom uvodi publiku u svoj glazbeni svijet.

    Matija Dedić – “Family & Friends” – 1. Matija Dedić – Dora Pejačević: Klavirske minijature: Život cvijeća, Potočnica ; 2. Matija Dedić – Dora Pejačević: Klavirske minijature: Život cvijeća, Krizantema ; 3. Matija Dedić – Dora Pejačević: Klavirske minijature: Život cvijeća, Ljubica ; 4. Matija Dedić – Unexpected Blues ; 5. Matija Dedić – Avivo ; 6. Matija Dedić Trio – Nardis ; 7. Matija Dedić & Lu Dedić – Zadnji sati ljeta ; 8. Matija Dedić Trio – Zemer Atic ; 9. Matija Dedić Trio – Hybrid ; 10. Matija Dedić Trio – Grad se beli ; 11. Matija Dedić Trio – Humpty Dumpty

    Klik na link
    MATIJA DEDIĆ – Ladies / Predstavljanje albuma (Prilog: Dragutin Matošević)
    MATIJA DEDIĆ – Tajna vještina (Recenzent: Dragutin Matošević)
    MATIJA DEDIĆ feat. MANU KATCHE & THOMAS BRAMERIE – Influences (Prilog: Dragutin Matošević)
    JURE PUKL & MATIJA DEDIĆ – Hybrid (Recenzent: Dragutin Matošević)
    MATIJA DEDIĆ – Male ljubavi … Susreti (Recenzent: Dragutin Matošević)
    MATIJA DEDIĆ – Dedicated (Recenzent: Dragutin Matošević)
    KLAPA LUKA PLOČE & MATIJA DEDIĆ – Jazziana Dalmatica (Recenzent: Dragutin Matošević)
    MATIJA DEDIĆ & ŠIMUN MATIŠIĆ – Fortune Smiles (Recenzent: Dragutin Matošević)
    ZORAN PREDIN & MATIJA DEDIĆ – Tragovi u sjeti 2 (Recenzent: Dragutin Matošević)
    MATIJA DEDIĆ & DARKO JURKOVIĆ CHARLIE – Jazzy Bach (Recenzent: Dragutin Matošević)
    MATIJA DEDIĆ – Sentiana (Recenzent: Dragutin Matošević)
    MATIJA DEDIĆ – Matija svira Arsena (Recenzent: Dragutin Matošević)
    ZORAN PREDIN & MATIJA DEDIĆ – Tragovi u sjeti (Prilog: Dragutin Matošević)
    ARSEN I MATIJA DEDIĆ – Nastupi u Mostaru i Sarajevu (Izvještaj)

    Foto – Promo

    https://www.facebook.com/dedicmatija / http://www.matijadedic.com /

    YT – Lu Dedić & Matija Dedić – Zadnji sati ljeta, live

    YT – Matija Dedić Trio – Zemer Atic, live