• Reklamno mjesto 1

    Reklamno mjesto 2

    Reklamno mjesto 3

    Reklamno mjesto 4

    Kontakt

  • Reklamno mjesto 5

    Reklamno mjesto 6

    Reklamno mjesto 7

    Reklamno mjesto 8

    Reklamno mjesto 9

  • Jazz scena »

    MATIJA DEDIĆ – Dedicated

    MATIJA DEDIĆ – Dedicated

    MATIJA DEDIĆ – Dedicated / ears&eyes Records, 2017 / CD, digital / modern jazz, new jazz / Hrvatska

    Matija Dedić, pijanista i kompozitor, dijelio je stage i snimao sa mnogim sadašnjim trend settersima iz svijeta jazza i kreativne muzike. Njegovi značajniji saradnici bili su John Hollenbeck, Buster Williams, Alvin Queen i Martin Drew (da navedem samo neke od njih). Na njegove tri ploče u formi trija pratile su ga moćne ritam sekcije – Larry Grenadier & Jeff Ballard ; Scott Colley & Antonio Sanchez.

    Matija Dedić je svoj američki jazz dom našao u gradu Chicago, Illinois, tačnije, u okrilju izdavačke kuće “ears&eyes Records” koja mu je pružila odlične uslove za snimanje, a i pristup muzičarima i jazz bendovima iz okoline grada Chicago koji su, odreda, umjetnici prisutni i cijenjeni na svjetskoj jazz sceni, koji su samosvjesni i nepokolebljivi. Muzika ovog albuma snimana je od strane David Stollera u “Samurai Hotel Studiju“, u Astoria Queensu, NYC, USA. Miks i mastering obavio je Miro Vidović u “Morris Studiju” u Zagrebu, Hrvatska.

    Ekipu koja je kreirala album “Dedicated” čine – Matija Dedić (klavir, kompozitor) ; Chris Cheek (tenor saksofon, svirao uz imena poput Bill Frisell, Charlie Haden, Brian Blade, Lee Konitz, Carla Bley, Tom Harrell, Brad Mehldau, Kurt Rosenwinkel) ; Noah Hoffeld (čelo, svirao uz imena poput Philip Glass, Bebel Gilberto, Brad Mehldau) ; Johannes Weidenmueller (akustični bass, svirao uz imena poput John Abercrombie, Joe Lovano, Brad Mehldau, John Scofield, Dewey Redman, Wynton Marsalis, Joshua Redman).

    Bonus track, “Afmazur“, svirali su – Matija Dedić (klavir, kompozitor) ; Jure Pukl (sopran saksofon, svirao uz imena poput Maceo Parker, Esperanza Spalding, Vijay Iyer) ; Matt Brewer (akustični bass, svirao uz imena poput Greg Osby, Gonzalo Rubalcaba, Lee Konitz, David Sanchez, Terence Blanchard, Vijay Iyer, Steve Coleman, Tain Watts) ; Johnathan Blake (bubnjevi, svirao uz imena poput Tom Harrell, Kenny Barron, Avishai Cohen).

    Svima je znano da je najveći utjecaj na Matiju, kao umjetnika, imao njegov otac, Arsen Dedić. Album “Dedicated” je i posvećen uspomeni i u znak zahvalnosti sina Matije, ocu Arsenu. Kako sam reće Matija, očevu smrt je doživio kao povratak na otok na kojem ništa više nije kao ranije. Bez obzira na sve – mora se ići dalje. Uz Matiju je, i nadalje, njegova majka, Gabi Novak, koja je isto tako veliko ime muzičke scene naših prostora. Za opisati njene uspjehe trebala bi knjiga, ali ću ipak podsjetiti na, dvije, veoma značaje činjenice – na Bled Jazz Festivalu, 1958. godine, Gabi je pjevala duet sa Louis Armstrongom. U mlađim danima, Gabi je pjevala i sa drugim velikim imenima poput – Phil Woods, Gary Burton i Joe Turner

    Bio sam Arsenov lični pijanista, 10 godina. Bila je to velika čast i ta činjenica mi je pružala visoki nivo sreće. Dijeliti stage sa tako jakom legendom i umjetnikom koji je konstantno išao naprijed, osjećaj je koji je teško opisati. Čast je bila živjeti, učiti i sticati nova iskustva uz muziku mog oca ; on je moja vječna inspiracija”, kazao je Matija.

    Album “Dedicated” sadrži 8 kompozicija – 7 potpisuje Matija Dedić, a jednu (8. “The Meaning of the Blues“) potpisuju Bobby Troup & Leah Worth. Matijine kompozicije, mada autorske, nose prepoznatljiv duh muzičkog izraza njegovog oca, Arsena. Velika melodioznost, harmoničnost, osjećajnost, bogata ritmičnost i dinamika… odlike su ovih kompozicija. Formu klasičnog jazz trija – klavir (Matija), bubnjevi (Johnathan Blake) ; bass – (Matt Brewer) ; proširuju i zvukom obogaćuju tenor i sopran saksofon, čelo… Svi ovi instrumenti, u sinergiji, daju koherentnu zvučnu sliku.

    Pratim pomno ono što Matija izdaje. Svaki puta, Matija je nov, drugačiji. Tome svakako doprinosi njegovo veliko muzičko iskustvo i znanje, kao i saradnja sa umjetnicima iz drugih sredina. To može biti “recept” i za druge muzičare. Veliki umjetnici se lako razumiju, upotpunjuju jedan drugoga… na radost nas, konzumenata njihove muzike.

    Kaže mi jedan umjetnik klasične gitare: “Muzika se ne pravi (komponuje) kada ti zatreba. Ona nastaje kada ti neki osjećaj / doživljaj da pobudu za to.Matija je imao dobrog razloga zašto je snimio ovakav album. Samo se nadam da će i nadalje pronalaziti dobrih razloga i ravnopravnih saradnika uz koje će praviti muziku koja će nas i nadalje oduševljavati. Naprijed Matija.

    Matija Dedić – “Dedicated” – 1. Symphoaetetic Waltz ; 2. His Visit ; 3. Return from the Island ; 4. Children’s Song ; 5. Afmazur ; 6. South Song ; 7. Furgotta ; 8. The Meaning of the Blues

    matijadedic.bandcamp.com / www.facebook.com/dedicmatija / matijadedic.com / facebook.com/Matija-Dedic-467577443267210 / soundcloud.com/matija-dedic
    www.earsandeyesrecords.com / earsandeyesrecords.bandcamp.com / soundcloud.com/earseyesrecords / facebook.com/earsandeyesrecords

    YouTube – Matija Dedić – Dedicated (official album trailer)

    . .
    . . .
    Recenzent:
    Dragutin Matošević
    Tuzla, Bosna i Hercegovina
    . . .
    . .