MATIJA DEDIĆ feat. MANU KATCHE & THOMAS BRAMERIE – Influences / Alliance Records, 2019 / CD, LP, dig / jazz / Hrvatska, Francuska
Glavni akteri ovog projekta su:
MATIJA DEDIĆ – rođen 1973. godine u Zagrebu. Muzikom se bavi od pete godine starosti, svirajući na klaviru djela klasične muzike. U Zagrebu je završio i Srednju muzičku školu “Vatroslav Lisinski“. Kasnije je svirao i muziku drugih stilova da bi se otkrićem jazza za tu muziku i opredijelio. Godine 1991., upisuje Jazz akademiju, Graz, Austria. Uz to, uzimao je i privatne sate kod raznih majstora – John Taylor, Hal Galper, Bill Dobins i Barry Harris. Diplomirao je 1997. godine u klasi profesora Haralda Neuwirtha. Iste godine se vraća u Zagreb gdje ubrzo postiže veliki ugled na hrvatskoj muzičkoj sceni. Tih godina svira u sastavu Boilers Quartet i uz njega prati velike jazz muzičare – Benny Golson, Kenny Burrell, Roy Haynes, José Feliciano te sastav All Stars Band. Krajem 1990-ih, Matija osniva trio pod nazivom Matija Dedić Trio koji je izvodio njegova autorska djela. Izdaje album “Octopussy” (1998), proglašen jednim od najboljih debitantskih albuma zadnjih 10 godina. Matija je nakon toga osvojio više od 25 nagrada Porin u različitim kategorijama, nagrade Crni mačak, Mega Music Award, destetak nagrada za najboljeg instrumentalistu godine… Zajedno s njim, u njegovom triju još sviraju iskusni jazz glazbenici iz kvarteta Tamare Obrovac – Žiga Golob (kontrabas) i Krunoslav Levačić (bubnjevi). Tokom godina svirao je u dvoranama poput Lincoln Center u New Yorku, Olympia u Parizu… Nastupa u gotovo svim zemljama Europe te u Sjedinjenim Državama Amerike, Argentine, Brazila, u Africi, na festivalima u Kopenhagenu, Stockholmu, San Sebastianu, Bremen Jazz Ahead, Jazzy Colors, Dusseldorf Jazz Rally… Svira s velikim glazbenim imenima kao što su Alvin Queen, Martin Drew, Boško Petrović, Marc Murphy Band, David Gazarov, Gianni Basso, Miles Griffith, Onder Fokan, Jean Louis Rassinfosse, Tommy Emmanuel, Lenny White, Kendrick Scott, Jim Madison, Jeff Ballard, Vicente Archer, Buster Wiliams, Larry Grenadier, N.H.O. Pedersen, Ron McClure, Tamara Obrovac, Salvatore Maiore, Bojan Z, Francesco Bearzatti i mnogi drugi. Piše muziku za televiziju i pozorište, nastupa s popularnim muzičarima hrvatske pop scene kao što su Zoran Predin, Gibonni, Massimo, Oliver, a najčešće s Gaby Novak i (nekada s) Arsenom Dedićem.
Matija svira s muzičarima raznih stilova. Uz vlastite, izvodi i kompozicije Dore Pejačević, J.S. Bacha, Verdija, Vivaldija… Godine 2008., ostvario je suradnju s ovima jazz glazbenicima – Jeff Ballard, Larry Grenadier, Mellisa Aldana, Matt Brewer, Jonathan Blake, Gene Jackson, John Hollenbeck… U novije vrijeme objavljuje neke albume i u inozemstvu s muzičarima kao što su – višestruki dobitnik Grammya, Antonio Sanchez, Scott Colley, Johannes Weidenmueller i Chriss Cheek te na taj način spada u vrlo rijetke domaće muzičare koji sarađuju sa izrazito etabliranim muzičarima iz sjeverne Amerike. Mnogo više o Matijinom muzičkom putu ima OVDJE.
MANU KATCHE – rođen 1958. u Parizu. Francuski je bubnjar. Godine 1986. sarađuje sa Peter Gabrielom, na njegovom albumu “So“. To je, ujedno, njegova prva svjetska turneja (1987./88.). Poslije toga počinje saradnje s poznatim muzičarima kao što su: Sting, Joni Mitchel, Tears for Fears, Simple Minds, Dire Straits… Svoj prvi solo album izdaje 1991. i naziva ga “It’s about time“. Tri godine poslije izdaje i album “Stick around, Zildjian“. Nakon toga slijedi čitav niz njegovih albuma – “Grévin” (2006), “Playground” (2007), “Bioscope By Manu Katché – Musique De Didier Magne” (2007), “Third Round” (2010), Hossam Ramzy feat. A.R. Rahman, Billy Cobham, Manu Katché, Omar Faruk Tekbilek – “Rock The Tabla” (2011), “Manu Katché” (2012), “Live In Concert” (2014), “Unstatic” (2016) ; Yelena Eckemoff, Manu Katché – “Colors” (2018), “The Scope” (2019)… (Wikipedia)
THOMAS BRAMERIE – rođen 1965. u gradu Bergerac, Francuska. Francuski je jazz muzičar (kontrabasist, kompozitor). Bramerie je odrastao u gradu Toulon. Godine 1980., počeo studirati gitaru kod Tony Petruccianija, a obrazovanje je nastavio kod Jean-Paul Florensa, 1984. godine. Tada je započeo rad u grupi Stéphane i Lionel Belmondo na električnom bassu, ali 1988. godine, napokon se odlučio za kontrabas. Sudjelovao je na turnejama Peter Kinga, Ted Nasha i Bobby Porcellija, a svirao je na koncertima s Chet Baker, Toots Thielemans, Horace Parlan, Johnny Griffin i Steve Grossman. Godine 1991., preselio se u Pariz, gdje je pratio Barney Wilena, Éric Barreta i Alain Jean-Marieja. Godine 1992., s Olivierom Hutmanom i Sangom Everettom, osnovao je ritmičku sekciju koja je pratila brojne soliste na klupskim koncertima poput – Clifford Jordan, Frank Wess, Philip Catherine, Tom Harrell, Joe Lovano, Ernie Watts, James Moody ili Benny Golson. Između 1993. i 1996., bio je u bendovima – Laurenta de Wildea, braće Belmondo, Christiana Escoudéa i Andréa Ceccarellija… Sarađivao je i sa solistima poput – Brad Mehldau, Tommy Flanagan, Jimmy Scott, Clark Terry, John Scofield ili Teddy Edwards. Od 1997., Bramerie je živio u gradu New York i radio sa grupama – Ari Hoenig, David Berkman, Jerome Sabbagh, Eric Reed i David Schnitter. S Dee Dee Bridgewater, 2000. godine, snima album “Live at Yoshi’s“. Tada je obišao cijeli svijet. Svirao je i na međunarodnim festivalima i u većim europskim klubovima s Al Fosterom ili David Sánchezom. Od 2002. godine, član je ansambla Simon Shaheen, a od 2004., ponovo, pripada triju Jean-Michela Pilca, s kojim je u New Yorku napisao muziku za dva albuma. Godine 2006., Bramerie se vratio u Francusku i bio je uključen u rad na albumu Pierricka Pedrona, “Deep in a Dream” (s Mulgrew Miller i Lewis Nashom). Također, bio je članom kvarteta Saigon Julien Loureau i u bendovima – André Ceccarelli, Baptiste Trotignon i Elisabeth Kontomanou, s kojima je snimao album “Back to My Groove” (2007). Kao rezultat toga, postao je član trija Bojana Z i bendova – Richard Gallijana, Didier Lockwooda, Michel Legranda, Éric Le Lanna, Sylvain Luca i Alda Romanoa. Godine 2018., objavio je svoj debi album, “Here“, sa svojim triom (kojem, pripadaju – klavijaturista Carl-Henri Morisset i bubnjar Elie Martin-Charriere). Bramerie je nominirana za nekoliko projekata za Victoires de la Musique – s Pierrick Pedronom (Kubic ‘Monk, 2013.) i Stéphane Belmondos, “Love for Chet” (2016). sudjelovao je i u filmu “The Vox“, Eric Legninija, koji je dobio nagradu – Victoire du jazz, 2011. godine. (Wikipedia)
Album “Influences” snimali su – Matija Dedić (klavir) ; Thomas Bramerie (kontrabas) ; Manu Katché (bubnjevi) ; Judith N & Daniel (vokali) ; Kabadayas (Zoki Kostadinovski – gitare, Đole Maksimovski – bass, Dino Milosavlević – bubnjevi, 3,8) ; Caecilia van Hoof (čelo, 3)
Matija Dedić je nastupom u zagrebačkom Kinu “Studentski centar“, sredinom 2019. godine, obilježio dvadeset i pet godina umjetničkog rada. Sve te godine ispunile su bezbrojne saradnje sa najvećim jazz muzičarima svijeta, bogata diskografija, kako “domaća“, tako i ona, “strana“. U ta “strana” izdanja ubraja se i album “Influences“. To je tek jedan od vidova Dedićevog djelovanja, onaj manje poznat hrvatskoj javnosti. Da sam do ovog albuma došao, kao i do brojnih drugih diskografskih izdanja ovog izuzetnog umjetnika, mogu isključivo zahvaliti Matiji, koji mi ih je, na moju molbu, nesebično slao. Time je Matija postao muzički umjetnik sa najviše diskografskih izdanja recenziranih za regionalni web portal Barikada – World of Music (www.BARIKADA.com). Molim, pogledati dole, rubriku, “Vezani linkovi“.
Pri snimanju ovog albuma, Matija se udružio s francuskim muzičarima: Thomasom Brameriem (kontrabasist) i Manuom Katcheom (bubnjar). Ovaj trio je snimio Matijine kompozicije. Radi se o melodičnom materijalu prijemčivijem široj jazz publici. Manu Katche je nakon snimanja CD-a izjavio: “Ta muzika zvuči doista divno. Matijino sviranje je bogato i tako melodično. Smisleno je i duboko. Njegova se muzika ljulja naprijed-natrag, poput valova. Bravo maestro!” Potpisujem.
Naravno, i na ovom materijalu, Matija se iskazuje kao virtuoz na klaviru, sa muzikom punom groovea, a vokalne kompozicije, razbijaju eventualnu “monotoniju” koja se može nametnuti dužim slušanjem jazz baziranih instrumerntalnih improvizacija. Osim vlastitih, Matija je na CD-u uvrstio i dvije kompozicije drugih autora: “Breathe” i “Gimme That Luv” – Patricka Q-a i Judith N i Luthera Uanga. Kao pjevači u izvedbama tih kompozicvija upravo i sudjeluju – Judith te u jednoj Daniel.
Muzički opus Matije Dedića, njegove brojne umjetničke kolaboracije – sve to je nebrojena veličina. Neki muzičari, koji mnogo putuju, često se pitaju – “u kom sam gradu / zemlji danas?“) – Matija se, mislim, upita – “sa kim i što sviram danas?“. Obzirom na njegovo ogromno iskustvo, njegovu prilagodljivost svakom muzičkom stilu, Matija se tu u trenu snalazi i svojim slušateljima podaruje vrhunski muzički doživljaj. Takav je slučaj i sa albumom “Influences“. Ne znam kako će regionalni ljubitelji jazza, veliki poštovatelji rada i djela neponovljivog Matije Dedića, moći doći do ovog izdanja, ali trud da se do njega dođe… vrijedi svakog uloženog vremena, svake pare.
Matija Dedić feat. Manu Katche & Thomas Bramerie – “Influences” – 1. Intro11 (Prelude) ; 2. Written Long Time Ago ; 3. Breathe (feat. Kabadayas, Judith N & Daniel) ; 4. 125 (Interlude) ; 5. Looking for an Answer ; 6. Influence ; 7. Just Drive (solo piano) ; 8. Gimme that Luv (feat. Kabadayas & Judith N) ; 9. Find the Modus ; 10. Final Destination ; 11. Coda
Vezani linkovi –
JURE PUKL & MATIJA DEDIĆ – Hybrid (Recenzija: Dragutin Matošević)
MATIJA DEDIĆ – Male ljubavi … Susreti (Recenzija: Dragutin Matošević)
MATIJA DEDIĆ – DEDICated (Recenzija: Dragutin Matošević)
KLAPA LUKA PLOČE & MATIJA DEDIĆ – Jazziana Dalmatica (Recenzija: Dragutin Matošević)
MATIJA DEDIĆ & ŠIMUN MATIŠIĆ – Fortune Smiles (Recenzija: Dragutin Matošević)
ZORAN PREDIN & MATIJA DEDIĆ – Tragovi u sjeti 2 (Recenzija: Dragutin Matošević)
MATIJA DEDIĆ & DARKO JURKOVIĆ CHARLIE – Jazzy Bach (Recenzija: Dragutin Matošević)
MATIJA DEDIĆ – Sentiana (Recenzija: Dragutin Matošević)
MATIJA DEDIĆ – Matija svira Arsena (Recenzija: Dragutin Matošević)
ZORAN PREDIN & MATIJA DEDIĆ – Tragovi u sjeti (Recenzija: Dragutin Matošević)
https://www.soundguardian.com/index.php/mc/D/1889-matija-dedic/4509-influences / http://www.matijadedic.com / https://www.facebook.com/dedicmatija /