• Recenzije »

ELVIS SIVČEVIĆ – Musica Bosnae

ELVIS SIVČEVIĆ – Musica Bosnae

ELVIS SIVČEVIĆ – Musica Bosnae / Self-released, 2020 / CD, digital / world music, classical, crossover / Bosna i Hercegovina

Elvis Sivčević je klasičnu gitaru počeo svirati sa 8 godina, a sa 15 godina postao je učenik legendarnog profesora klasične gitare, Predraga Stankovića, tokom školovanja u   u Tuzli. Školovanje je nastavio u Nizozemskoj na Konzervatorijumu Codarts, Rotterdam, u klasi profesora Dicka Hoogeevena i na Kraljevskom konzervatoriju u Hagu, gdje je 2003. godine stekao zvanje Bachelor – Docent gitare u klasi Enna Voorhorsta, a 2005. godine i zvanje Master of music – Magistar muzike.

Elvis Sivčević je, također, prisustvovao majstorskim tečajevima najvećih svjetskih gitarista međo kojima su bili – John Williams, Julian Bream, Scott Tennant, Carlo Marcione, Roland Dyens, Zoran Dukić, Poco Pena… Kao srednjoškolac i student, osvojio je prve i specijalne nagrade na mnogim takmičenjima. Nastupao je širom Evrope kao solista i kao član Orkestra roterdamske filharmonije i Ansambla Mediterranean Sundance. Od 2013. godine radi kao profesor gitare u Srednjoj muzičkoj školi “Čestmir Mirko Dušek”, u Tuzli, BiH. Autor je muzike za 22 dokumentarna filma “Putovi – Zapis o zemlji“, po Mehmedaliji Maku Dizdaru. Piše i za pozorište od čega se izdvaja muzika za predstave “Tajkun“, “Enigmatske varijacije” i “San ljetnje noći“.

DiskografijaMusica Bosnae (Self-released, 2020)

Učesnici u projektu bili su – Elvis Sivčević (gitare) ; Šejla Glinac (violina, 2,4)

Album Elvisa Sivčevića, “Musica Bosnae“, od Dana državnosti Bosne i Hercegovine (25. novembra) dostupan je širom svjeta. “Musica Bosnae” je melodijsko putovanje kroz Bosnu i Hercegovinu sa zvucima klasične, mediteranske i crossover gitare sa 12 kompozicija Elvisa Sivčevića, od kojih je 1 traditional u njegovoj obradi. Album “Musica Bosnae“, slušateljima klasične, mediteranske i nove klasične muzike iz Bosne i Hercegovine donosi emocije prirode, ljubavi za porodicu, društvo i domovinu. Album u trajanju od 40-minuta predstavlja samostalna djela za gitaru, trodijelni kompozicijski duet sa violinom i 2 kompozicije – duet sa elektronskom muzikom.

Nije prvi puta da recenziram neko muzičko djelo iz domena klasične gitarske muzike. Već ranije sam pravio osvrt na albume Tuzlaka – Sanela Redžića i Denisa Azabagića (Cavatina Duo). Ovaj puta, u pitanju je i treći Tuzlak, Elvis Sivčević. Što je posebno interesantno – sva trojica su bili učenici legendarnog učitelja gitare iz Tuzle – prof. Predraga Stankovića.

Uz dobru obrazovnu podlogu stečenu uz prof. Stankovića, kao i zahvaljujući visokoškolskoj nadgradnji stečenoj u inostranstvu, Elvis Sivčević nam ovim albumom donosi vrhunski muzički ugođaj. Album sadrži 11 autorskih kompozicija kojima autorstvo potpisuje Elvis Sivčević, uz jednu kompoziciju, “Lights of my City” (traditional), kojoj je Elvis Sivčević dao svoje viđenje.

Muzika Elvisa Sivčevića će u svakom slučaju obogatiti muzičku ponudu Bosne i Hercegovina. Uz sve to, osvjetlat će obraz bosansko-hercegovačke muzičke scene. Album je stilski raznovrstan, ali nosi pečat ovog umjetnika. Elvis Sivčević je odličan gitarski tehničar, podjednako uspješan u svim registrima tog instrumenta. Uspio je istim intenzitetom iznijeti sve svoje muzičke zamisli. Uključenje violinistkinje, Šejle Glinac, u dvije kompozicije, dodatno je proširilo njegov muzički izražaj.

Pojava Elvisa Sivčevića i njegovog muzičkog rada velika je potpora usnuloj muzičkoj sceni Tuzle i njene okoline. Već sada, Elvis Sivčević je svojom muzikom otišao mnogo dalje od Tuzle. Vidjeli smo na YouTube kanalu neka videa u kojima je svirao u gradu Rotterdam, Netherland (prva ljubav zaborava nema). Činjenica koju treba posebno pozdraviti, Elvis Sivčević se ne libi u svoje umjetničko stvaranje uključiti i druge muzičke umjetnike, a time i njima daje priliku da se predstave širem krugu muzičkih konzumenata.

Tuzla je do sada slovila kao grad heavy metala. Pojavom diskografskih izdanja RedžićaAzabagića i Sivčevića – primat na tuzlanskoj muzičkoj sceni preuzima klasična gitarska muzika. Ako to nije veliki umjetnički korak naprijed, onda ne znam koji bi to drugi korak tome ravan bio.

Album “Musica Bosnae” je od 25. novembra 2020. godine, putem svjetski poznatih digitalnih servisa, dostupan širom svjeta – Apple Music, iTunes™, Spotify, Amazon, Google Play, YouTube, Deezer, Shazam, TIDAL, Claro música, iHeartRadio, United Media Agency, NetEase Cloud Music, Qobuz, Tencent, Xiami Music i CDBaby.

Elvis Sivčević – “Musica Bosnae” – 1. For Isac ; 2. Sketches from the Past – Allegro Cantabile (ft. Šejla Glinac, violina); 3. Sketches from the Past – Out of Persia ; 4. Sketches from the Past – 7/8 dance (ft. Šejla Glinac, violina) ; 5. Next to River ; 6. On the Road to Neum ; 7. Introduction for Heaven ; 8. Lights of my City ; 9. Sephardic Intermezzo ; 10. A Midsummer Night ; 11. Musica Bosnae ; 12. Pannonica

YT – Elvis Sivčević – Za Isaka (Ramsko jezero)

YT – Sketches from the Past – Out of Persia