• Reklamno mjesto 1

    Reklamno mjesto 2

    Reklamno mjesto 3

    Reklamno mjesto 4

    Kontakt

  • Reklamno mjesto 5

    Reklamno mjesto 6

    Reklamno mjesto 7

    Reklamno mjesto 8

    Reklamno mjesto 9

  • Recenzije »

    BOW vs PLECTRUM with strings of Zagreb Philharmonic Orchestra – Strings Only

    BOW vs PLECTRUM with strings of Zagreb Philharmonic Orchestra – Strings Only

    BOW vs PLECTRUM with strings of Zagreb Philharmonic Orchestra – Strings Only / Aquarius Records, 2017 / CD, digital / classic / Hrvatska

    TIHOMIR HOJSAK je prepoznat kao najbolji bass gitarista svoje generacije u Hrvatskoj. Potiče iz grada Koprivnica, a osnovnu muzičku obuku stekao je u Varaždinu. Godine 2005, stekao je magisterij iz oblasti muzičke teorije na Umjetničkoj akademiji, Osijek, a istu titulu je 2012. godine stekao za sviranje kontrabasa na Muzičkoj akademiji, Zagreb. Trenutno je zaposlen kao muzički učitelj i svira u Hrvatskom narodnom kazalištu. Aktivan je na hrvatskoj muzičkoj sceni, svirajući sa najpoznatijim hrvatskim i internacionalnim muzičarima iz oblasti klasične i jazz muzike. Nastupao je na brojnim jazz festivalima u Mađarskoj, Italiji, Sloveniji, Austriji, USA, Francuskoj, Litvaniji, Crnoj Gori, Srbiji… Svoj prvi album izdao je 2009. godine kao vođa svog jazz ansambla, Jazz room, koji mu je donio pozitivne kritike. U 2011. i u 2013. dobio je najprestižniju hrvatsku nagradu – Porin – u kategoriji Najbolja jazz kompozicija. Tokom 2012. godine, njegov Jazz room ansambl objavio je drugi album – “Clokwise“. Tihomir je stalni član mnogih poznatih sastava poput – Jazziana Croatica, Zrinka Posavec ensemble, Zagreb Double Bass Quartet i vođa je svog benda – Tihomir Hojsak Jazz Room Quartet. Od oktobra 2014. do sada, predaje hrvatsku muziku na UCLA California, USA, kao gostujući profesor.

    FILIP NOVOSEL, Hrvatska, vrlo je cijenjen kao jedan od najvažnijih današnjih inovatora na tamburi/braču, čime se stvaraju nove veze između hrvatske i balkanske ostavštine, jazza i klasične muzike. Godine 2011. završio je magisterij iz Muzičkog odgoja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu (s radom – Tehnike sviranja tambure u jazzu). Filip je, također, diplomirao na prestižnoj njujorškoj The New School for Jazz and Contemporary Music, 2013. godine i prvi je tamburaški solist koji se upisao tu veliku američku jazz školu, a diplomirao je cum laude (sa najvišim ocjenama). Tokom studija u Zagrebu, Filip je osnovao Novosel & Ćulibrk Duo i Kvartet Corona, prve hrvatske jazz ansamble koji su uključivali tamburu. Kvartet je nastupio na prvom Avantgarde Jazz Festivalu u Rovinju ispred nastupa gitariste George Bensona. U to vrijeme, Novosel je pohađao brojne jazz radionice, no onaj u Bassano del Grappa, Italija, pokazao se ključnim. Filip je bio proglašen  najtalentiranijim muzičarem među šezdeset drugih sudionika, što mu je omogučilo direktan upis na The New School for Jazz and Contemporary Music. Tokom boravka u New Yorku, Filip je shvatio svoj puni muzički potencijal, učio je od majstora poput Vic Jurisa, Petera Bernsteina, Yosvany Terryja, Reggiea Workmana, Samira Chaterjeea i mnogih drugih. Jedan od njegovih mentora i visoko cijenjeni brazilski jazz stručnjak, bio je Richard Boukas (osnovao duo koji je objavio CD / DVD “Live na St. Michael’s“). No, najvažnija saradnja je bila s slovenskim bubnjarom Žanom Tetickovićem. Zajedno su stvorili kvintet Balchemy, koji je nastupao u SAD-u, Švicarskoj, Sloveniji i Hrvatskoj. Godine 2014. Balchemy je nagrađen od strane magazina Downbeat u kategoriji Small Jazz Combo. Filip je bio finalist ASCAP Herb Alpert – takmičenja mladih jazz kompozitora. U protekle dvije godine Filip je nastupao s muzičarima poput Olli Soikkeli, Kruno Špišić, Matija Dedić, Vladimir Kostadinović, Marko Črnčec, Ismail Lumanovski, Theodosii Spassov i Vlatko Stefanovski. Često nastupa s tamburaškim orkestrima, uključujući Tamburaški orkestar Hrvatske televizije i među stotinjak članova Hrvatskog tamburaškog orkestra nastupa kao solista i kompozitor / aranžer. Filip svira posebno dizajniranu tamburu / brač sa 5 žica izrađeno u saradnji s Velimirom i Antoniom Zwirnom.

    DiskografijaBow vs Plectrum (Croatia Records, 2016) ; Bow vs Plectrum with Strings Of Zagreb Philharmonic Orchestra – Strings Only (Aquarius Records, 2017)

    Bow vs Plectrum su – Tihomir Hojsak (kontrabas) ; Filip Novosel (tambura)

    Oni koji pomnije prate moje recenzije znaju da je ono na čemu inzistiram (najviše cijenim) – originalnost. Svaki muzičar mora da iznađe jedinstvenu “muzičku formulu” kojom će interpretirati svoje muzičke zamisli, zvuk po kojem će biti prepoznatljiv. Već jedinstvena kombinacija – tambure i kontrabasa – daje veliku dozu originalnosti, a u sinergiji sa filharmonijskim orkestrom, izražajne mogućnosti bivaju neograničene i nude nebrojene originalne varijante umjetničkog izraza. Upravo se sve ovo odnosi na muzičko djelovanje Tihomira Hojsaka i Filipa Novosela – koji djeluju pod umjetničkim imenom Bow vs Plectrum (gudalo protiv trzalice).

    Album, “Strings Only“, sadrži 8 autorskih kompozicija – Filip Novosel potpisuje autorstvo njih 4 (1,3,6,9), Tihomir Hojsak potpisuje autorstvo njih 4 (2,4,5,8), a kompozicija br. 7 je tradicional. Album je snimljen uz žičani Zagreb Philharmonic Orchestra (dirigent – Igor Tatarević). U kompoziciji br. 8 uključuje se i Chamber choir Ivan Filipović.

    Kompozicije sa albuma “Strings Only” obiluju stalnom izmjenom ritmike, dinamike i dramatike. Radi se o kompleksnim kompozicijama bogate melodijske i harmonske strukture, a sve obogaćeno raznim etno elementima koji na momente zazvuče dajući nam do znanja kojim podnebljem su inspirisane. I kontrabas (bow) i tambura (plectrum) dijele podjednak “teret” interpretacije sa Zagrebačkim filharmonijskim orkestrom. To omogućuju skladni aranžmani pisani od strane glavnih vinovnika ovog projekta – Tihomira Hojsaka i Filipa Novosela.

    Mislim da ne trebam posebno isticati virtuoznost sviranja Tihomira i Filipa. Na takvu svirku smo već i navikli iz njihovog prethodnog rada, takvo nešto se od njih sa punim pravom i očekuje. Bez ikakve dvojbe Bow vs Plectrum su ovim izdanjem znatno obogatili muzičku scenu Hrvatske i regiona, proširi su muzički izražaj izvan do sada dostignutih okvira. Sve naprijed rečeno potvrđuje da je u ovom slučaju riječ o veoma vrijednom diskografskom izdanju.

    Bow vs Plectrum with strings of Zagreb Philharmonic Orchestra – “Strings Only” – 1. Mista Dance ; 2. Balkanika ; 3. Dalmatian Sunrise ; 4. Hard Times ; 5. Kit Blues ; 6. Blue Blouse Blues ; 7. Eleno Kerko, Eleno ; 8. Bow vs Plectrum (ft. Chamber choir Ivan Filipović) – Bonus Track – 9. Wanna Jam?

    Vezani link – Bow VS Plectrum – Milano (Raport: Tihomir Hojsak)
    Vezani link – TIHOMIR HOJSAK & FILIP NOVOSEL – Bow vs. Plectrum (Gudalom protiv trzalice) (Recenzija: Dinko Husadžić Sansky)

    https://www.bowvsplectrum.com / https://www.facebook.com/bowvsplectrum

    YT – Bow vs Plectrum – Kit Blues

    YT – Bow vs Plectrum with strings of Zagreb Philharmonic Orchestra – Mista Dance

    *
    * *
    * * *
    Recenzent:
    Dragutin Matošević
    Tuzla, Bosna i Hercegovina
    info@barikada.com
    * * *
    * *
    *