• Recenzije »

PAKLENI TORANJ – Rock Image (2017) i Horoskop (2020)

PAKLENI TORANJ – Rock Image (2017) i Horoskop (2020) / 2 x Self-released CD-r / old school rock / Bosna i Hercegovina

Pakleni toranj je rock bend iz Zenice, BiH, osnovan ljeta 2016. godine. Članovi benda preferiraju rock muziku, a bend čine članovi triju generacija.

Vođa benda i autor kompletnog materijala, tj. muzike i teksta i oko polovine aranžmana je Željko Stapić. Po struci je prof. mr. fizike, a u bendu svira bass gitaru, Vokal je Edin Sinanović (spiker i muzički urednik RTV Zenica). Solo gitarista je Amor Mulahalilović (dr. hirurgije u zeničkoj bolnici). Klavijature svira Guli Valla (prof. muzike), Bubnjeve sviraju Rifet Salkanović i Armin Bujak (fudbalski trener). Ritam gitarista je Tarik Lemeš (pozorišni radnik). Nekoliko djevojaka pomažu kao prateći vokali.

Željko Stapić, bass gitarista, zajedno sa Zoranom Grgićem Grgom, bubnjarem, svira od sedamdesetih godina prošlog stoljeća na tadašnjim igrankama širom BiH u okviru benda Bom. Ovoj dvojici su kasnije prišli – Anis Mečavica (klavijaturista), Meša Hadžimusić (gitarista i vokal), Edin Sinanović (vokal) i tako je nastala prva postava rock benda Pakleni toranj.

Debut album benda Pakleni toranj, “Rock Image“, izlazi kao Self-released izdanje 2017. godine, a naredni album, “Horoskop“, također kao Self-released izdanje, izlazi 2020. godine. Članovi benda Pakleni toranj nastupaju pod motom – muzika nam je hobi.

DiskografijaRock Image (Self-released, 2017); Horoskop (Self-released, 2020)

Bend Pakleni toranj danas čine – Edin Sinanović (vokal) ; Amor Mulahalilović (solo gitara) ; Tarik Lemeš (ritam gitara) ; Željko Stapić (bass gitara) ; Rifet Salkanović (bubnjevi) ; Adna Avdić (prateći vokal)

Kada je riječ o nazivu benda Pakleni toranj, to je latentni i ambivalentan odnos prema vlastitom gradu. S jedne strane, još od davnina, Željezara je metaforički predstavljena kao majka hraniteljica, a s druge strane, dolaskom novih tehnologija i rastuće osjetljivosti na ekološka pitanja, Željezara postaje problem sama po sebi. Stoga je i ta artikulacija slika dimnjaka iz kojih izlazi vatra i taj otrov, našao svoju simboličku afirmaciju i u nazivu naše grupe – Pakleni toranj”, ističu iz benda.

Imamo desetak spotova, koje povremeno pusti po koja TV kuća. Čekamo da ovo sa koronom prođe, pa smo planirali koncert u Areni u Zenici, sa gostima, gdje bi bio i nastup manekenki. Takav projekt smo već imali prije korone u jednom zeničkom kinu. Bio je jako dobro prihvaćen, tako da je nekoliko stotina ljudi ostalo vani, jer nije bilo kapaciteta da svi uđu u dvoranu“, rekli su članovi benda.

Stjecajem okolnosti, došao sam u situaciju da u ovom tekstu predstavim / recenziram dva albumska izdanja zeničkog rock benda Pakleni toranj. Muzika koju nose ova dva Self-released CD-r izdanja, klasični je old school rock. Obzirom da su članovi ovog benda dobro situirani zaposlenici, svaki od njih sa uspješnom i cijenjenom radnom karijerom, muzika im dođe kao hobi. Iz toga i proizilazi iskrenost njihovog muzičkog iskaza. Oni ne kalkuliraju, nemaju ni razloga za to. Oni naprosto puštaju da ih nose iskrene emocije i da u muzici kojom se predstavljaju prvenstveno nađu zadovoljenje svojih potreba.

Desetak video zapisa rock benda Pakleni toranj više su rezultat nametnute potrebe nego dio smislenog planiranja. U trenutku kada je trebalo krenuti u koncertne promocije ovih diskografskih izdanja, ispriječila se epidemija globalnih proporcija koja je stopirala sve planove za nastupe uživo. Mnogi bendovi su izlaz našli u online koncertima, a ostali su pribjegli promociji putem društvenih mreža ili objavama video zapisa na YouTube kanalu. Tim putem krenuli su i članovi rock benda Pakleni toranj ne gubeći nadu da će, kad tad, doći u situaciju da zasviraju uživo. To isto nestrpljivo iščekuje svekolika javnost “gladna” koncerata uživo. Strpljeni, spašeni.

Pakleni toranj – “Rock Image” – 1. Rock Image ; 2. Košmar ; 3. Nirvana ; 4. Gdje si malena ; 5. Linija života ; 6. Da si sada tu ; 7. Poslovice ; 8. Ako budeš ; 9. Visoko si letjela ; 10. Ti i ja

Pakleni toranj – “Horoskop” – 1. Horoskop ; 2. Svjetionik ; 3. Da li ćeš me čekati ; 4. Ne trebaš mi sad ; 5. Biću sada s tobom ; 6. Novi dan ; 7. Želim pobjeć ; 8. Treći Njutnov zakon ; 9. Čekam ; 10. Silvija

Foto – Džan Fejzić

YT – Pakleni toranj – Treći Njutnov zakon (2017)

YT – Pakleni toranj – Bit ću s tobom (2016)