• Radio show

    MŠ Pučišća, Brač

    Davor Matošević - MySpace

    Kontakt

    Goethe-Institut B&H

  • Davor Matošević - YouTube

    ex-YU-singles

    Reklamno mjesto 7

    Reklamno mjesto 8

    Reklamno mjesto 9

  • Vijesti »

    Noć hrvatskih glazbenika – G03 – Arije na 4 i više žica

    Noć hrvatskih glazbenika – G03 – Arije na 4 i više žica

    Noć hrvatskih glazbenika – G03 – Arije na 4 i više žica

    Treća emisija našeg novog serijala “Noć hrvatskih glazbenika” posvećena je bass gitaristima, a nosi naslov “Arije na 4 i više žica“.

    Teško je nabrojiti sve tamburaše na debele 4, pa i više žica, a kamo li ih sve glazbeno predstaviti u emisiji od 75 minuta, ali treba krenuti. Ograničeni vremenom, konceptom da svaki glazbeni pravac bude zastupljen sa po nekoliko glazbenika, a i dostupnošću odgovarajućeg materijala, odabir za ovu prvu emisiju pao je na slijedeće glazbenike: Siniša Škarica, Bruno Langer, Dado Topić, Dean Dvornik, Tihomir Tini Varga, Mladen Baraković Lima, Alen Svetopetrić, Krešo Kaštelan, Robert Vrbančić, Goran Delač, Zvonimir Bučević Buč, Mario Mavrin i Davor Črnigoj te pokojni – Lino Dević i Dubravko Dudo Vorih. Dakle, iz samog popisa dade se zaključiti da emisija nije bazirana na jednom stilu, premda bismo konkretno o funky, fusion i jazz bass gitaristima mogli napraviti nekoliko dobrih emisija. Ipak, imajući na umu da je ovo emisija za širu populacija slušatelja i baš takvima želimo skrenuti pozornost na vrlo često samozajatni dio ritam sekcije – bass gitariste i svu raskoš pristupa ovom instrumentu.

    01 – Grupa Mi (Siniša Škarica) – Bam Bam Ba Ba Lu Bam (1971)
    Krećemo redom. Godine 1971., grupa Mi svima svoj bevremenski hit “Bam Bam Ba Ba Lu Bam“. Iako je grupa Mi u postavi imala vrhunske glazbenike, ipak se Siniša Škarica izborio za nositelj prepoznatljivog riffa pjesme bude bass gitara. Dakle, iako ga se većina glazbenika sjeća kao glavnog urednika Jugotona, odnosno kasnije Croatia Recordsa, Siniša je, ipak, u duši rocker. Uostalom, već odavno je u uredničkoj penziji, ali u glazbenoj nije. Dakle, slušamo i plešemo uz “Bam Bam Ba Ba Lu Bam“.

    02 – Atomsko sklonište (Bruno Langer) – Poslednji let Boinga 707 (1978)
    03 – Time (Dado Topić) – Dok ja i moj miš sviramo jazz (1975)
    I dalje ostajemo u rock vodama. Dvojica nezaobilanih i možda najdugovječnijih aktivnih svirača svakako su Bruno Langer iz Atomskog skloništa te Dado Topić. Slušamo ih u skladbama “Poslednji let Boinga 707” te “Dok ja i moj miš sviramo jazz“. Obje skladbe karatkerizira specifična bass dionica. U skladbi Atomskog skloništa, ona je uvodna tema koja se vješto provlači kroz cijelu pjesmu. A u skladbi “Dok ja i moj miš sviramo jazz“, grupe Time, koja, usput budi rečeno, i nema nikakve veze sa jazzom, što pak i nije bitno, ali Dado Topić u isto vrijeme stigne biti dio čvrte ritam sekcije s Ratkom Divjakom, ali i unisono voziti prepoznatljivi motiv zajedno s Dragim Jelićem koji je u to vrijeme bio gitarist grupe Time.

    04 – Drago Mlinarec (Tihomir Tini Varga) – Trkalište (1981)
    Na redu su tri skladbe, odnosno tri hita u kojima je bass gitara svojom dionicom dala prepoznatljiv znak.
    Prva je skladba, “Trkalište“, Drage Mlinarca. U njoj je skoro sve instrumente, osim bubnja i akustične gitare, svirao aranžer i producent skladbe, Tihomir Tini Varga. Skladba započinje bass frazom koja je u kontri s bendom. Jednostavnim rječnikom bismo rekli, ništa ne štima, a sve savršeno štima.

    05 – Darko Rundek (Mladen Baraković Lima) – Šuvar i varivo (1996)
    Na redu je još jedan veliki hit u kojoj je bass gitara, točnije rečeno, kontrabas, svojom dionicom dao dodatni i prepoznatljivi štih. Riječ je o skladbi “Šuvar i varivo“. Kad se na istom mjestu nađu: Darko Rundek, Jasna Bilušić, Kristina Kresnik, Martina Matić, Igor Geržina, uz razigranu ritam sekciju koju čine Boris Leiner i Mladen Baraković Lima, onda nastane hit kao što je ovaj.

    06 – Dean Dvornik – To nije u redu (2006)
    I treća skladba u ovom nizu je svojevremeno bila veliki hit. Riječ je o skladbi “To nije u redu“, iz 2006. godine. Autor skladbe, ujedno i vokalni solist je Dean Dvornik, koji je odsvirao i bass gitaru. Oni koji bolje poznaju hrvatsku glazbenu scenu svakako će ga se sjetiti kao člana benda Kineski zid kojeg je osnovao sa svojim bratom Dinom.

    07 – Robert Vrbančić – Katedrala
    E, sad prelazimo na tešku bass artiljeriju. Nju otvara Robert Vrbančić o kome u glazbenim krugovima ne treba puno govoriti, jer o njemu svi sve znaju. Međutim, malo je znano da Robi priprema i svoj solo album koji će biti vješta kombinacija zanimljive glazbene priče u punom značenju te riječi. A što to točno znači, čujte u skladbi “Katedrala“, u kojoj pored Robijevog sviranja, moći ćete čuti kratku povijest zagrebačke katedrale, ali i izmoliti Oče naš kojeg na aramejskom moli Stjepo Markos Gleđ. Sve ostalo što budete čuli, Robijevih je ruku djelu.

    08 – Krešo Kaštelan feat. Tommy Emanuel – Lati ružice
    Na redu je Krešo Kaštelan, inače, bass gitarist grupe Crvena jabuka, ali i Krešo za sve, budući da je jedan od najprisutnijih studijskih bass gitarista. Slušamo ga u skladbi “Lati ružice“. Riječ je o instrumentalnoj obradi istoimene skladbe duhovnog sastava Emanuel na kojoj je Krešo svirao bass, a gitare, pored autora skladbe, Dražena Pavina, još i legendarni Tommy Emaneul. Skladba se Kreši svidjela, pa je snimio i instrumentalnu verziju koja zvuči ovako.

    09 – Lino Devic & Goran Žegarac – Radina mama dumashe
    Ovaj blok emisije možemo nazvati In memorian. Sjećamo se dvojice vrhunskih glazbenika – Line Devića i Dubravka Dude Voriha. Marcelo Lino Dević umro je 7. prosinca 2015. u 62. godini života, nakon kratke i teške bolesti. Lino Dević je svestrani glazbenik koji je svirao u raznim kombinacijama, najčešće na svon freetlessu. Slušamo ga u instrumentalnoj obradi bugarske narodne skladbe “Radina mama dumashe“, koju izvodi na picolo bassu. Akustičnu gitaru svira Goran Žegarac.

    10 – Dubravko Vorih & New Tribe – On Little Sign (2008)
    Ožujka 12., 2009. godine u 59. godini života, Gospodinu se preselio Dubarvko Duho Vorih, bass gitarist koji je podjednako dobro plivao u svim glazbenim vodama – od rocka, jazza, do fusiona, odnosno, od bendova Parlament, preko mnogih jazz rock kombinacija, do Prljavog kazališta. Slušamo ga, ipak, u solističkoj izvedbi vlastite skladbe.

    11 – Combinate (Zvijezdan Marjanović Zveki) – Istrian blues
    Na redu su još dvojica velikana – Zvjezdan Marjanović Zveki i Alen Svetopetrić.
    Zvekija slušamo kao člana sastava Combinate, u kojem su uz njega još svirali Ante Gelo (gitara), Kristian Terzić (klavijature) te Marko Matošević (bubnjevi). Slušamo ih u skladbi “Istrian blues“.

    12 – Alen Sveto feat. Silver, Matija Dedić & Damir Šomen – Punk Funk
    Na redu je Alena Sveto koji u suradnji s Damirom Šomenom, Matijom Dedićem te Silverom izvodi skladbu “Punk Funk“.

    13 – Goran Delač – My Music – Antz (2005)
    Preko ove kombinacije punk funka, dolazimo do nove dvojice hrvatskih bass velikana. Oni su Goran Delač i Zvonimir Bučević Buč.
    Gorana slušamo u skladbi “Antz” koja otvara njegov prvi solistički album, “My Music“, iz 2005. godine.

    14 Bučers (Zvonimir Bučević Buč) – Highlander
    Kod Buča mi je, uistinu, bio problem od mnoštva njegov snimljenih skladbi s bendovima Bučers, Boom, Parni valjak i mnogim drugima, odabrati jednu skladbu. Nakon prslušavanje 15-ak skladbi, odlučio sam se za “Highlander“, pjesmu koja po mom sudu najbolje prikazuje Bučev stil sviranja koji se sastoji od čvrstog groovea utemeljenog na funky slap tehnici s izraženim solističkim frazama koje samo nadopunjavaju dijapazon Bučeve interpretacije.

    15 – Jazzbina (Mario Varin) – Samba de pipi
    Iako bass gitarista koji zavrijeđuju pozornost ima još poprilično, ovaj put ću samo spomenuti neke: Mario Rašić, Marijo Bilić, Vedran Ružić, Luka Veselinović, Marko Karačić, a posebice Miljenko Prohaska. O njima će biti govora u drugom nastavku, a za kraj sam ostavio dvojicu po meni istinskih istinskih jazz velikana. Oni su – Mario Mavrin i Davor Črnigoj.
    Mario Mavrin, osim u raznim jazz kombinacijama od Boška Petrovića, Damira Dičića, Primoža Grašića, do rock sastava Time i suradnji s Josipom Lisac, Aresnom Dedićem, Dragom Mlinarcem i mnogim drugim. Njega slušamo u skladbi “Samba de pipi” sastava Jazzbina, kojeg su uz Maria još činili: Salih Sadiković na bubnju, Živojih Glišić na gitari, Dejan Pečeko na klavijaturama, Drago Jakovčević na saksofonu te Igor Lešnik na vibrafonu i perkusijama.

    16 – Josipa Lisac (Davor Črnigoj) – Dok razmišljam o nama, From Croatia Records Studio, Live (2018)
    Davor Črnigoj svoju profesionalnu glazbenu karijeru je započeo kao član grupe Clan, a nastavio u grupi Toranj 77, zatim sa Neki to vole vruće, a bio i član posljednje postave Indexa. Kao studijski glazbenik snimio je najmanje 100-injak albuma. Dugi niz godina surađuje s Josipom Lisac. Slušamo ga u skladbi “Dok razmišljam o nama” s albuma “From Croatia Records Studio, Live” iz 2018. godine.

    Pozdrav i do slušanja. U slijedećoj emisiji na redu su bubnjari, dakle, biti ćemo u dobrom ritmu.

    Link za audio slušanje ove emisije – https://soundcloud.com/hrvatska-katolicka-mreza/noc-hrvatskih-glazbenika-220720


    Informaciju dostavio:
    Slavko Nedić,
    glazbeni urednik Hrvatskog katoličkog radija,
    Zagreb, Hrvatska