• Vijesti »

LOznički ROCKovnik – Prazan džep i drugi pokušaji – Prikaz knjige

Autor knjige: Slobodan Boban Pajić – Izdavač: LOGO, Loznica, 2017. – Autor prikaza: Živko Ivković, Šabac

Knjiga “LOznički ROCKovnik” monografske je građe i obuhvata priču o lozničkoj muzičkoj sceni od 1959. godine do danas. Kroz priču o pop-rok grupama koje su bile aktivne i aktuelne u nekom vremenskom periodu, predstavljen je društveni život u gradu, kao i mnoge okolnosti u kojima se razvijao kulturni život Loznice. Ovom knjigom obuhvaćeno je oko 150 muzičara, više od 70 rok sastava i pedesetak drugih ljudi, koji su na neki način bili deo ove priče. Reč je o prvoj knjizi u Loznici koja se bavi ovom temom i utoliko je njen značaj veći jer će sačuvati brojne događaje od kojih su mnogi ostali samo u sećanjima naših sugrađana. Za današnju generaciju biće jedini polazni dokument za neka buduća pisanja ili istraživanja kulturnog života u Loznici. Ujedno, ovo je izdavački prvenac “Lozničkih novosti“, koje su procenile njegov značaj i podržale objavljivanje knjige namenjene svim generacijama čija je mladost bila ulepšana popularnom muzikom. Nizom fotografija od kojih većina nikada nije publikovana, na poseban način je obuhvaćen jedan veliki period prosperiteta i života građana koji ni po čemu nije zaostajao za zapadnim svetom.

Plan autora i izdavača bila je da knjiga bude promovisana u okviru programa obeležavanja Dana Loznice, kada bi se okupio dobar deo ljudi koji su ovekovečeni u “LOzničkom ROCKovniku“, kao i da Grad Loznica u njoj bude pomenut kao neko ko je stao iza ove ideje koja promoviše jedan segment istorije našeg kraja. Ova ideja je i realizovana 13. Juna 2017. godine kada je Vukov dom kulture bio tesan da primi sve posetioce predstavljanja knjige i nastupa nekoliko legendarnih bendava iz lozničkog kraja, okupljenih posle mnogo godina samo za ovu priliku.

Knjiga o lozničkim rokerima na tri kontinenta – Knjiga “LOznički ROCKovnik – Prazan džep i drugi pokušaji” novinara i bubnjara, Slobodana Bobana Pajića, za četiri meseca od objavljivanja (maj 2017.) dospela je ne tri kontinenta zahvaljujući ljubiteljima rokenrola iz podrinjskog kraja koji žive širom sveta. Iako se knjiga bavi lokalnom temom i muzičarima koji su poznati u ovom delu Srbije, ona je naišla na pažnju čitalaca i iz drugih krajeva države. – “Mnogi su za knjigu saznali putem medija, društvenih mreža i interneta, pa su poželeli da dođu do nje. Tako je nekoliko primeraka otišlo u Niš, Prokuplje, Vršac, Šabac, Beograd, Novi Sad, Vranje, Kozluk, Sarajevo, Tuzlu, Osijek, Zagreb, Kopar, Herceg Novi, a zahvaljujući našim ljudima koji tamo žive i u Švajcarsku, Norvešku, Španiju, Dubai (UAE), Ameriku, Englesku i Australiju“, kaže autor knjige i objašnjava da je kroz priču o grupi “Prazan džep“, u kojoj je svirao tokom druge polovine osamdesetih godina, u knjizi sačuvana istorija lozničke rokenrol scene od kraja pedesetih do danas.

Autor ističe da je ova knjiga riznica emocija, značajnih podataka i detalja iz društvenog života, koje su mnogi zaboravili. – “Čitaoci su prepoznali moju nameru da ovekovečim nešto što treba sačuvati od zaborava. Ovdašnja rokenrol scena bila je uvek aktivna, ali je malo onih koji su prešli liniju lokalne popularnosti. Inače, u Srbiji nema ni dvadesetak knjiga koje se bave lokalnim rok scenama i utoliko je značaj moje knjige veći. Knjiga je predstavljena i lozničkoj Biblioteci Vukovog zavičaja i u Malom Zvorniku, bilo je poziva i za ‘Gitarijadu Zaječar’, kao i za još neke festivale“, kaže Pajić.

OSTALI PODACI – Knjiga je začeta još osamdesetih godina, kada je Pajić muzički delovao u grupi “Pokušaj“, čiji članovi su vodili neku vrstu dnevnika – “Hroniku jednog Pokušaja“. U svesci su beleženi svi značajni datumi za bend – probe, nastupi, snimci u demo-studiju itd… Odlaskom članova u JNA, prestao je običaj zapisivanja, pa su mnogi detalji i zaboravljeni. Pokušavajući da se nečega priseti, Pajić je više od dve godine prikupljao građu za buduću knjigu. Kao i većina autora sličnih knjiga, nailazio je na nerazumevanje aktera nekih događaja, neki se nisu mogli setiti s kim su i kada svirali, neki su obećavali da će zapisati sve čega se prisete, potom bi to trajalo mesecima, bez rezultata… Na kraju, odluka je pala da se zabeleži ono što se ima jer je sve manje onih koji se i sećaju početaka rokenrol života u Loznici… Više od godinu dana je trajalo oblikovanje i formiranje konačnog teksta, potom su prikupljena sredstva za štampanje i u sredinom maja 2017. godine knjiga je objavljena.

LINK ZA PROZA ONLAJN – PRIKAZhttp://prozaonline.com/2017/09/18/loznicki-rockovnik-slobodana-pajica/