• Radio shows

    MŠ Pučišća, Brač

    Davor Matošević - MySpace

    Kontakt

  • Davor Matošević - YouTube

    ex-YU-singles

    Mixcloud - Radio shows

    Reklamno mjesto 8

    Reklamno mjesto 9

  • Jazz scena »

    PAVLE MILJENOVIĆ 4 – Upper Structures

    PAVLE MILJENOVIĆ 4 – Upper Structures

    PAVLE MILJENOVIĆ 4 – Upper Structures / Croatia Records, 2019 / CD, dig / contemporary jazz / Hrvatska

    Pavle Miljenović (rođen je u Zagrebu, 1982. godine), priznati je jazz gitarista iz Hrvatske. Studirao je i (2010. godine) završio studij sviranja jazz gitare, u klasi Agostina Di Giorgia (New York, SAD). Studirao je i na Kärtner Landeskonservatoriumu, Klagenfurt (Austria). Sarađivao je s brojnim svjetskim i hrvatskim muzičarima te je komponirao muziku za pozorište (“Slavuj“, “Dvije i pol sestre“). Trenutno, član je Balkan Zoo Ensemblea, Mario Rašić benda (album “Balkan Zoo“) i sastava Vedrana Ružića s kojim je osvojio Porin za Najbolji jazz album (“Spiritual Market“).

    Pavle Miljenović je radio i u formi kvinteta koji je uz njega uključio još četiri vrhunska jazz muzičara iz Hrvatske – Borko Rupena, bubnjevi i Mario Bočić, saksofoni (članovi su sastava 4in3+1), Hrvoje Galler, pijanista (između mnogih sastava, član je i Zagreb Jazz Portraita). Pavle Miljenović Quintet je u toj postavi objavio album, “Begin” (Croatia Records, 2017).

    Diskografija – Pavle Miljenović Quintet – Begin (Croatia Records, 2017) ; Pavle Miljenović 4 – Upper Structures (Croatia Records, 2019)

    Pavle Miljenović 4 su – Pavle Miljenović (električna gitara) ; Tomaž Gajšt (truba) ; Zvonimir Šestak (kontrabas) ; Adriano Bernobić (bubnjevi)

    Ponekad, iz raznih razloga, što objektivnih, a što i subjektivnih, poneki aktuelni CD-i mi stignu sa priličnim zakašnjenjem. Takav je slučaj i sa albumom “Upper Structures” koji potpisuje kvartet Pavle Miljenović 4. Ipak, neki albumi, kada god da stignu, obzirom na svoju kvalitetu, uvijek su dobrodošli. Takav je slučaj i sa albumom koji je predmetom ove recenzije.

    Recenzirajući prethodni album koji je snimio Pavle Miljenović, već sam se privikao na njegov način sviranja – na stil kojim izražava svoje muzičke ideje. Jedino contemporary jazz daje dovoljnu širinu i slobodan prostor za prezentovanje jazza na savremen način.

    Strukturu bilo koje kompozicije čine elementi bitni za svako muzičko djelo. To su – melodija i ritam. Ono što neku kompoziciju čini jazz kompozicijom je improvizacija. Ono što jazz kompozicije čini contemporary jazzom, to je fuzija raznih muzičkih stilova striktno inkorporiranih u jazz muzičku formu. Tim putem su krenuli i ekipa koja čini Pavle Miljenović 4. Fuzija koju je u pripremi ovog materijala primjenila ta ekipa definisana je kao produkt post bop tradicije, uz neizbježan upliv modernističkog europskog jazza i modernog funky groovea. Tu fuziju, na mahove, upotpunjuju i dijelovi mnogih drugih muzičkih žanrova.

    Album “Upper Structures” sadrži sedam autorskih kompozicija Pavla Miljenovića. Da vas ne buni – na spisku je 8 kompozicija, ali jedna od njih ima dva dijela – 3. “Intro To Kandinsky” i 4. “Kandinsky“. Glavnina kompozicija sa ovog albuma donose nam smirenu atmosferu. Ovu recenziju pripremam u kasnim noćnim časovima i muzika koja odzvanjua iz mojih Sony wireless slušalica odlično korespondira sa lijepim ugođajem koji nam daje smiraj dana. Dok je na prvom albumu Pavla Miljenovića, “Begin“, značajnu ulogu imao zvuk saksofona Marija Bočića, na ovom albumu nema saksofona, ali su u prvi plan došli gitara Pavla Miljenovića i truba Tomaža Gajšta. Naravno, prostor da nam pokažu svoje bogato muzičko znanje imali su i kontrabasista Zvonimir Šestak i bubnjar Adriano Bernobić. To ne treba da čudi, jer bilo bi nerazumno ne iskoristiti sinergiju raspoloživih instrumenata / instrumentalista.

    Prisustvujući ovogodišnjem CMC200 festivalu u Slavonskom Brodu, koji su organizirali CMC i Croatia Records, upoznao sam nekoliko mladih ljudi koji su upotpunili urednički tim Croatia Recordsa. Taj tim je, naravno, uz već prekaljene i iskusne CR poslenike, u kratkom vremenskom periodu načinio tu izdavačku kuću, Croatia Records, teško dostižnom po broju novih izdanja raznih muzičkih stilova. Naravno, “na svoje” je došao i jazz. Sve to kao vrijednost treba i istači i pohvaliti. Pravi “udar” kvalitetnih novih izdanja očekujem već naredne, 2020. godine.

    Pavle Miljenović je, poput mnogih drugih, učinio najbolji mogući poslovni potez sklapajući ugovor sa ovom renomiranom izdavačkom kućom. Pavle za nove i još veće domete ima i kapaciteta i kvaliteta.

    Pavle Miljenović 4 – “Upper Structures” – 1. The Great Hope ; 2. Erik’s Message ; 3. Intro To Kandinsky ; 4. Kandinsky ; 5. Fortune Square ; 6. Parting ; 7. Playful Blues ; 8. A Big Job

    Foto – Frane Fabris

    Vezani link – PAVLE MILJENOVIĆ QUINTET – Begin (Recenzija: Dragutin Matošević)

    https://www.facebook.com/pavle.miljenovic /

    YT – PAVLE MILJENOVIĆ 4 – The Great Hope

    YT – PAVLE MILJENOVIĆ 4 – Kandinsky