HASHIMA – The Haywain / Metropolis Jazz, 2017 / CD, dig / jazz / Srbija
Jazz bend Hashima lijepo je opisao cijenjeni američki jazz novinar i kritičar, g. Thomas Conrad (piše za America’s Jazz Magazine), riječima: “Hashima je intrigantan mladi bend zasnovan na neuobičajenim kompozicionim formama gitariste Igora Miškovića. Nećete pronaći mnogo avangardnih jazz kvarteta koji su više u kontroli dinamičnog kontrasta, ili opuštenijih u otvorenom prostoru (uključujući i tišinu). Hashima se bavi pričanjem priča i njihove priče nikada nisu jednostavne.” Ime benda nastalo je prema usamljenom otoku Hashima (Sumatra) i ono je uzeto kao simbol bolje budućnosti i nade da će, eventualno, biti oživljeno.
Iako je album, “The Haywain” izdat poodavno, 2017. godine, još uvijek je to aktuelno diskografsko izdanje kvarteta Hashima. Publikovano je od strane cijenjene beogradske izdavačke kuće Metropolis Music, pod etiketom Metropolis Jazz. Album je dostojno promovisan na raznim festivalskim i klupskim nastupima, kako u Srbiji, tako i u inozemstvu (Njemačka, Francuska, Mađarska, Poljska, Rumunija, Makedonija…).
Diskografija – Tideland (Self-released, 2015) ; The Haywain (Metropolis Jazz, 2017)
Hashima su – Igor Mišković (poluakustična gitara) ; Srđan Mijalković (tenor saksofon) ; Vanja Todorović (kontrabas) ; Aleksandar Hristić (bubnjevi) – kao gost – Susana Santos Silva (truba, 1)
“The Haywain” je drugi studijski album jazz kvarteta Hashima, izdat novembra 2017. godine. Svih pet numera sa ovog izdanja, komponovao je Igor Mišković. U prvoj numeri, “Dance No. 3“, gost na trubi je Susana Santos Silva (Portugal). Ta kompozicija inspirisana je djelom “Dances for Piano – Dance No. 3“, Vasilija Mokranjca (1923-1984).
Recenziju prethodnog diskografskog izdanja jazz kvarteta Hashima, “Tideland“, završio sam konstatacijom; “Podržavam ovo što Hašima rade. Njihova muzika je van svih klišeja, a time su im mogućnosti za dalji razvoj neograničene. Hashima – samo naprijed.“
Drago mi je da su me “poslušali“. Njihov naredni album, “The Haywain“, na sličnom je tragu i to im, bar kod mene, donosi pozitivan sud i puni podstrek. Cilj prave muzike, pravih muzičara i treba da je eksperimentisanje, traženje i pronalaženje novih izražajnih oblika, kako melodijom, tako i ritmom, dinamikom… Samo tako i nastaju nova djela, nove vrijednosti, novi muzički izražaji… Za takav put, treba dosta hrabrosti i sreće, a zna se, sreća prati samo hrabre.
Za dio albuma nazvan “The Haywain Triptych” (triptih je umjetničko djelo podijeljeno u tri dijela) inspiraciju je dalo jedno likovno djelo Hieronymus Boscha (1450-1516, nizozemskog slikara, najčuvenijeg umjetnika fantastičnih prizora u zapadnoeuropskoj umjetnosti… – bio je inspiracija i za omot trećeg albuma legendarnog benda Deep Purple). Isto tako kako su likovne forme Boschovih slika nepredvidljive, takva je i muzika koja je nastala po uzoru na njegova djela, a inspirisala je članove bendova Deep Purple i Hashima. Mislim da su, po načinu izražavanja, slikar i muzičari, u ovim primjerima, bili kompatibilni.
Nema na regionalnoj jazz sceni mnogo bendova sličnog senzibiliteta kakav gaje Hashima. Dobro je da oni postoje i da uspješno upotpunjavaju taj “prazan prostor“. Evo je jedan od rijetkih albuma koji, pošto odsvira zadnji ton, mahinalno stavljate na početak, da ga slušate i slušate… to se, evo, dešava meni.
Hashima – “The Haywain” – 1. Dance No. 3 (with Susana Santos Silva, trumpet) ; 2. Iris Of The Eye ; 3. The Haywain Triptych: I Ray Of The Microcosm ; 4. The Haywain Triptych: II The Haywain ; 5. The Haywain Triptych: III Satantango
Vezani link – HASHIMA – Tideland (Recenzija: Dragutin Matošević)
Foto – Bojana Janjić
http://thehashima.com / https://www.facebook.com/hashimaband / https://www.facebook.com/metropolismusiccompany /
YT – Hashima ft. Susana Santos Silva – Dance No.3
YT – Hashima – Ray Of The Microcosm (The Haywain Part I)