TAMARA OBROVAC TransAdriatic Quartet – TransAdriaticum / Alessa Records, 2019 / CD, digital / contemporary jazz / Hrvatska, Italija
Tamara Obrovac je pjevačica, flautistica, kompozitorka i autorica tekstova. Zahvaljujući utjecajima istarske narodne muzike i dijalekta koje koristi u kreiranju svog muzičkog izraza, u nekoliko je posljednjih godina stekla veliku popularnost. Uz kontinuiranu međunarodnu koncertnu aktivnost, Tamara komponuje i muziku za pozorište i film, za što je višestruko nagrađivana.
Alhemijom s izvanrednim muzičarima sa kojim sarađuje, vješto i prirodno spaja savremeni jazz izraz s elementima istarske i mediteranske muzike. Tamarin je glas jednako efektan u pjevanju tekstova, kao i vokalizama kada postaje dodatni instrument. Upravo taj prirodni suživot različitih muzičkih formi i improvizacije, etablira Tamaru Obrovac kao iznimnu umjetnicu koja je, koristeći elemente vlastite tradicije, stvorila osebujan muzički izraz, kako na nacionalnoj, tako i na svjetskoj razini.
Tamara Obrovac je izdala 12 albuma od kojih 11 autorskih: “Triade” 1996., “Ulika” 1998., “Transhistria” 2001., “Sve pasiva” 2003., “Daleko je…” 2005., “Neću više jazz kantati” 2009., “Madirosa” 2011., “Ulika Revival” 2014., “Canto Amoroso” 2016., “Live @ ZKM” 2018. i “TransAdriaticum” 2019.. Godine 2006., izdala je i album “Črni kos / Das Lead der Amsel“, s obradama gradišćanskih narodnih pjesama iz Austrije. Tamara svojim albumima, u kojima spaja jazz i etničke utjecaje zavičajne Istre, vlastitim pristupom stvara unikatnu autorsku formu koja, inspirirana istarskom i širom mediteranskom tradicijom, etablira “osobnu poetiku autorice“.
O bogatstvu njenog muzičkog rada svjedoče i bendovi u kojima je djelovala – Transhistria Ensemble, Tamara Obrovac Quartet, TransAdriatic Quartet, kao i razni projekti vezani uz njeno ime – Transhistria Ensemble / Epoque String Quartet, Transhistria Electric, IstrArmenia Quartet, Chamber Jazz Project, Transmediterranean Ensemble…
Više detalja o ovoj izuzetnoj umjetnici ima OVDJE.
Diskografija – Triade (Tamara Obrovac & Trio, HDS, 1996.) ; Ulika (CD, Tamara Obrovac Quartet, CBS, 1998.) ; Transhistria (Tamara Obrovac / Transhistria Ensemble, Cantus, 2001.) ; Sve pasiva / All Fades Away (Tamara Obrovac Transhistria Ensemble, Cantus, 2003.) ; Črni kos (Tamara Obrovac & Georg Kusztrich Hartman / Kusztrich & Hrvatski centar Beč, 2006.) ; Daleko je… / Is Far Away… (Tamara Obrovac Transhistria Ensemble, Aquarius Records, 2005.) ; Neću više jazz kantati (Tamara Obrovac / Transhistria Electric, Aquarius Records, 2009.) ; Madirosa (Tamara Obrovac Transhistria Ensemble / Époque Quartet, Aquarius Records / Cantus 2011.) ; Ulika Revival (Tamara Obrovac Quartet, Unit Records, 2014.) ; Canto Amoroso (Tamara Obrovac Transhistria Ensemble, Alessa Records, Austria, 2016.) ; Live @ ZKM (Tamara Obrovac Transhistria Ensemble, Cantus, Croatia, 2018.) ; TransAdriaticum (Alessa Records, 2019)
Tamara Obrovac TransAdriatic Quartet čine – Tamara Obrovac (voice) ; Stefano Battaglia (piano) ; Salvatore Maiore (double bass) ; Krunoslav Levačić (drums)
Album, “TransAdriaticum“, snimljen je sredinom 2019. godine u studiju Muzičke akademije u Zagrebu. “TransAdraticum” je Tamarin dvanaesti autorski album i njeno četvrto inozemno izdanje. Uz Tamaru i njenog dugogodišnjeg saradnika, bubnjara, Krunoslava Levačića, u ovoj formaciji se pojavljuju i dvojica predstavnika savremene talijanske jazz scene – pijanist Stefano Battaglia i kontrabasist Salvatore Maiore. Album sadrži Tamarine pjesme pisane upravo za ovaj kvartet vrhunskih muzičara. Februara 2020. godine, album “TransAdriaticum” nominiran je za nagradu 27. Porin u tri glavne Jazz kategorije – Najbolji jazz album, Najbolja jazz skladba (“Suza sjajna“, T. Obrovac) i za Najbolju jazz izvedbu (“Galiotova pesan“, T. Obrovac / V. Nazor).
Sve naprijed rečeno, kao i tri nominacije za Porin 2020, već govore da je ovo izuzetno jazz izdanje. Oni koji poznaju rad Tamare Obrovac, prepoznat će njen muzički rukopis – fuziju istarskih etno motiva, ovaj puta u manjoj mjeri i contemporary jazza, u većoj mjeri. Nitko to ne radi bolje od Tamare. Pjesme sa svog novog albuma, Tamara pjeva trojezično – na hrvatskom na istarskom dijalektu, na engleskom i na talijanskom. Ono što je glavno, što sam, moža, trebao reći već na početku – Tamara se ne ponavlja. Ona ide dalje istražujući muzičke predjele u kojima, u tom obimu, do sada nije djelovala. Tekstovi pjesama su emotivni, a muzička pratnja je smirene atmosfere, najčešće u podcrtavanju osnovne muzičke teme. Naravno, čak i u tom obliku muzičke pratnje, jasno se prepoznaje virtuoznost svakog od ovdje prisutnih muzičara. “Sretna sam što fligranski način sviranja ovih sjajnih glazbenika, rasterećen bilo kakvih jazz klišea, otvara nove sfere komunikacije i improvizacije i mojoj glazbi donosi jednu sasvim novu dimenziju,” izjavila je Tamara.
Ta nova dimenzija i jeste ono što se traži od svakog novog diskografskog izdanja. Ponavljati već viđeno (čuto), nema nikakvog smisla. Svaki taj “novi put” traži i hrabrost i veliko iskustvo od umjetnika koji se u to upušta. Tamara posjeduje obje te karakteristike i ne treba nikoga da čudi da, kada je i “nova“, ona je uvijek svoja – originalna i prepoznatljiva.
P.S. Danas je Tamarin rođendan. Sretan ti rođendan, draga Tamara. Neka te muza Euterpa (zaštitnica muzike i pjesništva) i nadalje u stopu prati, još dugo, dugo godina.
Tamara Obrovac TransAdriatic Quartet – “TransAdriaticum” – 1. Muora = Night Hag ; 2. Galiotova pesan = Galley-slave’s Song ; 3. M’hanno Ferita = I’ve Been Hurt ; 4. Afro Blue Istra ; 5. Mriž zvizdami = Interstellar ; 6. Slavuj piva = A Nightingale Sings ; 7. Krukinja = Grano Turco = Maze ; 8. U dnolu srca moga = At The Bottom Of My Heart ; 9. Suza sjajna = A Shiny Tear
Vezani link – TAMARA OBROVAC TRANSHISTRIA ENSEMBLE – Live @ ZKM (Recenzija: Dragutin Matošević)
Foto: Daria Cikač
https://www.tamaraobrovac.com/en/bands/transadriatic-quartet / https://www.tamaraobrovac.com/hr /
YT – Tamara Obrovac TransAdriatic Quartet – Muora
YT – Tamara Obrovac TransAdriatic Quartet – Galiotova pesan