REDCOLA MUSIC – Predstavljanje
Čak i oni koje muzika baš i ne zanima previše, znaju da se ona dijeli na bezbroj kategorija i podkategorija. Kategorija o kojoj se, bar kod nas, najmanje piše je filmska muzika. Wkikipedija lijepo objašnjava što je to filmska muzika. Po njima pod filmskom muzikom, uglavnom, podrazumijeva se muzika koja je posebno komponirana za film. Ona stvara atmosferu (ugođaj) pri gledanju filma i potpomaže njegovu promociju. Ukoliko bi se film gledao bez muzičke pratnje (ali s osnovnim tonom), doživjeli bi ga dvodimenzionalno – bez emocionalne i dublje povezanosti s radnjom. Filmska muzika pokreće razne emocije kod gledatelja filma: ona umiruje, straši, uznemirava, potiče osjećaj mržnje ili simpatije. Muzika nam može unaprijed reći kakav će biti karakter lika u filmu. Filmska muzika ima zadatak da pravovremeno podcrta dramatiku filmske radnje.
Cijeli ovaj uvod bio je potreban da bih u ovu priču uveo veliko ime na polju filmske muzike. To je naše gore list, Damir Price. Damir Price, rođeni je Tuzlak. Pravo prezime mu je Prcić. Njegov otac, Esad Prcić, poznati je tuzlanski jazz muzičar, saksofonista. Damir počinje svirati piano u uzrastu od šest godina. Uskoro počinje i da komponira. Osnovno i srednje muzičko obrazovanje završio je u Europi, a za nastavak studija seli se u Sjedinjene Američke Države. Specijalizaciju iz moderne elektronske muzike kao i pisanje muzike za film završio je na glasovitom Berklee College of Music u Bostonu. Obrazovanje uz rad nastavlja u filmskoj metropoli, u Hollywoodu. Radi na raznim muzičkim poljima. Sarađuje sa umjetnicima koji imaju potpisane ugovore sa značajnim izdavačima – Warner Brothers i Jive Records. Ta imena su sa A-liste kompozitora za film – Marco Beltrami, Trevor Jones i ostali.
Prilika da sarađuje sa Jonathan Paulom, na muzici za film Terminal 3 (2001. godine), dovela je do osnivanja njihove zajedničke kompanije (2002. godine) imenom redCola Music. Kreirali su nebrojeno mnogo muzike za reklame vodećih svjetskih kompanija – Nike, McDonald’s, Infiniti, LandRover; sarađivali su u TV emisijama – Minute To Win It, Lawman, The Shield and Nip/Tuck, The Real World i Road Rules, a dali su doprinosa najavnoj muzici (trailers) i za poznate video igre – Call of Duty: Modern Warfare 3, Assassin’s Creed: Revelations, Transformers 3, Call of Duty: Black Ops.
Zadnjih nekoliko godina Damir stvara i licensira muziku za filmske kompanije koje reklamiraju nove filmove. On je stvorio jedinstveni spoj organic zvuka obogaćenog bogatom paletom orkestralnog i elekronski kreiranog zvuka – primjer je njegov najnoviji rad najavne muzike (trailers) za filmove kao što su Oblivion i Beautiful Creatures (rađeno za Warner Bros.), Thor: The Dark World i Iron Man 3 (rađeno za Disney), Flight i Jack Reacher (rađeno za Paramount) i The Last Exorcism II i Carrie (rađeno za Sony). Njegova nanoviji doprinos veže se za mini-serije (u pet nastavaka) Colours of the Deserts (rađeno za Arte) i Stripped: Las Vegas (rađeno za Showtime).
Damirov kompanjon, Johnathan Paul, nalazi neke druge interese, napušta projekat redCola. Damir se nastanjuje u Venice, kraj grada Santa Monica, California, i nastavlja započeti projekat. Nedavno je osnovao još jednu kompaniju, zove se GRNLR (Granular) – na web adresi www.grnlr.net, sa sličnim poljem rada.
O sebi – svom radu, Damir Price kaže: “Moja kompanija, redCola Music, postoji od 2002 godine. Osnovana je u Hollywoodu, a trenutno smo u Venice, California. Moj partner, Jonathan Paul, se ‘premjestio’ u svijet likovne i vizualne umjetnosti, tako da sam plovim ovaj brod nekih 6 godina sada. Originalno smo komponovali i producirali muziku za reklame i TV emisije, a nekih zadnjih 8 godina većinom radimo reklamiranje filmskih projekata (movie trailers). Katalog trenutno broji 58 izdanja.
Peril (jedan od zadnjih projekata) izašao je septembra 2015. godine. Namijenjen je tamnijim projektima, filmovima koji se bave urbanim temama, podzemljem. Kreiran je zajedno sa tradicionalnim instrumentima (bubnjevi, gitare, sintesajzeri, itd.) a i sa kreativnom manipulacijom zvukova (music sound design). Izgleda da smo jedna od prvih kompanija koja se počela baviti ovim pristupom i što nas je stavilo na Hollywoodsku mapu u ovom dijelu biznisa. Ja sam producirao sve kompozicije (i napisao ih par), i surađivao sa kompozitorima iz različitih dijelova svijeta – USA, Njemačka, Rusija, Holandija.
Cijeli proces ovog rada je interesantan i zabavan, ali i veoma zahtijevan – uvijek smo za potragom za nečim novim, svježim materijalom u polju koje je već zasičeno izvanrednom ponudom. Primili smo dobru pažnju u okviru ovog polja filmskog marketinga i u procesu smo pregovaranja licenci za više novih projekata. Planiramo “follow up” (ne znam kako se to kaže kod nas), u principu, novi volumen istog izdanja, koji ćemo snimiti u pustinji Joshua Tree, da skupimo prašinu, atmosferu i mirise, kao i prazninu ovog unikatnog prostora. Novo izdanje, Existential, upravo je izašlo – to je kolekcija težih, tamnijih kompozicija, rađenih za filmove režisera kao što su Stanley Kubric, Terence Malick i Alejandro G. Inaritu“.
Posjetom na dole navedene linkove, zainteresovani će naći više informacija o temi ovog priloga.
www.facebook.com/redCola.music / www.redcola.com / www.damirprice.com
YouTube – RedCola – Deliverance (Peril)
YouTube – RedCola – Transcendence (Peril)
.
. .
. . .
Autor priloga:
Dragutin Matošević
Tuzla, Bosna i Hercegovina
. . .
. .
.