• Radio shows

    MŠ Pučišća, Brač

    Davor Matošević - MySpace

    Kontakt

  • Davor Matošević - YouTube

    ex-YU-singles

    Mixcloud - Radio shows

    Reklamno mjesto 8

    Reklamno mjesto 9

  • Vijesti »

    MILOŠ MIŠA KRSTIĆ – Nagrada za životno djelo Nišville jazz festivala 2020

    MILOŠ MIŠA KRSTIĆ – Nagrada za životno djelo Nišville jazz festivala 2020

    MILOŠ MIŠA KRSTIĆ – Nagrada za životno djelo Nišville jazz festivala 2020

    Proslavljeni džez pijanista, kompozitor, aranžer, pedagog, džez promoter, istoričar i esejista, Miloš Miša Krstić, dobitnik je Nagrade za životno djelo koju Nišville jazz festival tradicionalno dodeljuje najistaknitijim srpskim muzičarima. Miši Krstiću će nagrada biti uručena tokom Nišvila 2020., u srijedu 12. avgusta 2020. godine, a publika će ga pozdraviti prvog dana glavnog programa festivala – u četvrtak, 13. avgusta 2020. godine.

    Miloš Mića Krstić, jedan je od rijetkih džezera koji nikada nisu pravili bilo kakve muzičke kompromise. Prvi je muzičar sa ovih prostora koji je magistrirao džez (1995. godine) u kolijevci te muzike (Univerzitet Southern Illinois u Edvardsvilu, USA), gdje je jedno vrijeme i radio kao asistent za kombo sastave i istoriju džeza.

    Rođen je 1947. godine. Veoma rano se zainteresovao za muziku i sa devet godina sporadično počinje da uzima časove klavira. Već sa 11 godina, njegova glavna muzička preokupacija postaje džez, koji takođe sam usavršava sakupljajući i slušajući ploče džez velikana. Prve džez svirke imao je kao šesnaestogodišnjak u čuvenom klubi “Euridika” gdje je svirao sa muzičarima bar duplo starijim od sebe. Studirao je (i diplomirao) agronomiju i još tada je boravio u USA gdje je, kako kaže, imao prvu plaćenu svirku u jednom klubu u Severnoj Karolini.

    S obzirom da je već tada imao renome izverziranog klavijaturiste, dobijao je mnoge ponude da se priključi estradnim orkestrima, ali je on to odbijao, pa je “obiljležen” kao “sobni klavirista“. S obzirom da nije formalno završio nižu i srednju muzičku školu, uz položene diferencijalne ispite i prijemni ispit, upisao je i diplomirao (klasičnu) kompoziciju na FMU u Beogradu.

    Osim za swing i posebno,  bi bap, Miša Krstić je i jedan od najvećih evropskih autoriteta za afro-kuban stil u džezu. Tokom posjete Kubi, 1990. godine, iskoristio je da “na izvoru“, u Centro De Investigacion Y desarallo da la Musica Cubana u Havani, provjeri mnoge muzikološke informacije o stilovima njihove muzike o kojima, do tada, detaljnih informacija nije bilo u knjigama.

    Često je pod svojim imenom vodio trio i, bukvalno, radio sa svim aktivnim jugoslovenskim džezistima. Bio je član dvije sigurno najznačajnije džez formacije u Srbiji – Big Benda RTB i Seksteta “Marković – Gut”, ali i član Zagrebačkog džez kvinteta. Na spisku džez velikana sa kojima je nastupao i snimao su – Tony Scott, Duško Gojković, Alvin Queen, Clark Terry, Peter Erskin, Bill Hardman, Junior Cook, Teddy Edwards, Leo Wright, SUIE Big Band, Bill Saxton, Billy Pierce, Boby Carcasses, Hanes Beckman, Willie Akins

    Svirao je na mnogim velikim festivalima (na mnogima od njih i više puta), među kojima i na vjerovatno najznačajnijem, North Sea u Nizozemskoj, ali i u Ljubljani, Mariboru i na Bledu (Slovenija), Zagrebu i Osijeku (Hrvatska), Segedinu, Debrecinu i Velikoj Kaniži (Mađarska), Istanbulu (Turska), Pragu (Češka), Sibiu, Temišvarau i Garani (Rumunija), Burghausenu, Ingolštatu, Drezdenu i Ulmu (Nemačka), Irvei (Italija), Gentu (Belgija), Parizu (Francuska), Havani (Kuba), Sofiji (Bugarska), Skoplju (Sjeverna Makedonija), Tirani (Albanija), Elmhurstu i Edvardsvilu (USA), kao i u više gradova u Rusiji, tokom “Nedjelje srpske kulture“… Učestvovao je na četrdesetak albuma, kako pod svojim imenom, tako i kao član ili specijalni gost domaćih i inostranih sastava.

    Kada je reč o klasičnoj muzici, osim ispitnih radova za FMU (Diptih za simfonijski orkestar, “Introdukcija i alegro“, solo pesme i horska svita na stihove Vaska Pope, svita za klavir “Veliki crnac“), Miša Krstić je napisao i Gudački kvartet u tri stava (koji je javno izvođen), a iza njega je i veliki broj kompozicija za male džez sastave, kao i kompozicija i aranžmana za veliki džez orkestar.

    Miloš Miša Krstić napisao je i knjigu, “Vek džeza – od Sent Luisa do Beograda“, koja je (u drugom izdanju Zavoda za udžbenike) postala i zvanični udžbenik Istorije džeza na džez odsjeku beogradske Muzičke škole “Stanković”. Mnogi džezeri sa domaće (srpske) scene istaći će i značaj KrstićevogJazz praktikum” (1986), koji je u to vrijeme mladim muzičarima koji su ulazili u džez,  praktično, bila prva prilika da dođu do partitura džez standarada i steknu uvid u korsine i znalački interpretirane teoretske postavke džeza.

    Miloš Miša Krstić je objavio još vrijednih djela – Biografiju Čarli Parkera, “Top Bird” ; “Muzika severno američkih crnaca” (u kojoj, uz “ilustrovanje” notnim primjerima, govori i o nastanku i glavnim istorijskim i muzičkim elementima gospela, bluza, afro – kuban stila). Krstić je uređivao i radijske džez emisije – “Stereorama” na Radio Beogradu i “Koncert Studija B“, a autor je i TV serijala “Spomenici džez tradicije“.

    P.S. – Osobno poznajem g. Miloša Krstića. Prvo smo se dopisivali putem naših FB profila, a kasnije i putem e-mail poruka. Sreli smo se i uživo, 2010. godine, u prostorijama OŠ Stanković u Beogradu. Što više, odveo me je u svoj kabinet i na starom klaviru, samo za mene, odsvirao neko svoje djelo. Koja čast.

    Vezani link – MILOŠ MIŠA KRSTIĆ, Beograd, Srbija – Biografija (Za objavu priredio : Dragutin Matošević)

    Izvor podataka – https://kaleidoskop-media.com/muzika/pocast-nisvila-dzezeru-milosu-krsticu

    YT – Misha Krstic – L.A. Trio (Misha Krstic, p ; Richard Simon, db, Paul Kreibich d) – Like someone in love

    YT – Miša Krstić Trio (Miša Krstić, p ; Karl Caspersen, b ; Marcus Baylor, d) (1) 1995