DARKO JURKOVIĆ CHARLIE TRIO – Dark Moments / Sipa Music, Menart, 2017 / CD, digital / jazz / Hrvatska
Darko Jurković rođen je u Rijeci, 1965. godine. Nižu muzičku školu “Ivan Matetić Ronjgov“, završio je 1977. godine, na odjelu za violinu. Gitaru je počeo svirati kao samouk, sa šesnaest godina, a jazzom se počeo baviti u svojoj osamnaestoj. Nakon par godina prelazi na posebnu tehniku sviranja gitare poznatu pod nazivom “two hand tapping“, po uzoru na američkog gitaristu Stanleya Jordana. Godine 1989., upisuje se na jazz odsjek Muzičke akademije u Grazu. Diplomirao je 1997. godine i stekao zvanje magistra jazz muzike. Aktivan je u brojnim malim jazz sastavima u kojima sarađuje s domaćim i stranim muzičarimaa. Zbog mogućnosti što mu pruža njegova osebujna tehnika sviranja, često nastupa sam ili u duetu s pijanistima (Emil Spanyi, Gino Comisso). Često je nastupao na riječkom “Jazz Time” festivalu (duo s Josipom Pandurom i Emilom Spanyiem, u kvartetu s Lacknerom, Zimmermannom i Stanojkovskim, u triju s Barakovićem i Levačićem, u selekciji Boška Petrovića). Dobitnik je osam nagrada Status za Najboljeg hrvatskog jazz gitaristu – 2000., 2002., 2003., 2004., 2006., 2007., 2008., 2015. te dvije nagrade Porin – jednu za instrumentalnu verziju kompozicije “Chico Barque – Cantando no toro” (2006.) i za Najbolji jazz album, “Jazzy Bach“, zajedno s pijanistom Matijom Dedićem (2015.) Svira često u malim sastavima i solo, a na repertoaru mu se nalaze autorske kompozicije, jazz standardi, filmske melodije i muzika proizašla iz blues tradicije. Nakon debi CD-a “My Contribution“, snimio je dva albuma kao član postave Kvartet Sensitive, ali i nekoliko albuma s internacionalnim sastavom Small Big Band, Europlane Orchestra (s kojim je snimio tri nosača zvuka od kojih posljednji s legendarnim američkim saksofonistom Herbom Gellerom). Osim po Europi (Italija, Austrija, Njemačka i Češka) svirao je i u Južnoj Americi (Čile i Brazil), i u Kini.
Zvonimir Šestak rođen je 1988. godine u Zagrebu. Godine 2012. diplomirao je jazz kontrabas na Kärntner Landeskonservatoriumu (Klagenfurt, Austrija), u klasi prof. Ulrich Langthalera, 2007. godine. Nakon godinu dana upisuje Universität für Musik und darstellende Kunst Graz (Austrija) te diplomira 2012. godine kod prof. Wayne Darlinga i stiče titulu Bachelor of Arts (BA), s pohvalama struke. U klasi prof. Mortena Ramsbola, 2014. godine stiče titulu Master of Arts (MA), opet s pohvalama struke. Od 2009. sarađuje sa renomiranim muzičarima kao što su – Amira Medunjanin, Bojan Z, Tamara Obrovac, Didier Lockwood, Satoshi Inoue, Deborah Carter, Carol Cass, Simon Marlow, Klemens Marktl, Karen Asatrian, Ante Gelo, Davor Križić te sa mnogim drugim. Tokom svoje karijere održao je brojne nastupe na jazz festivalima i u koncertnim dvoranama u Kini, Macau, Hong Kongu, Norveškoj, Belgiji, Francuskoj, Makedoniji, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Crnoj Gori, Hrvatskoj… Dobitnik je dvije hrvatske glazbene nagrade Status, dodijeljene od strane Hrvatske glazbene unije, u kategoriji jazz muzike za Najboljeg kontrabasistu i bass gitaristu 2013. i 2015. godine. Nagrađen je hrvatskim diskografskim nagradama Porin u kategorijama Najbolje izvedbe jazz muzike 2014. godine, Najbolji album jazz muzike 2015. godine, Najbolja kompozicija jazz muzike 2015. godine te Najbolja izvedba jazz muzike 2015. godine.
Janko Novoselić rođen je 1983. godine u Zagrebu. Od malena je pokazivao interes za bubnjeve. Nakon završetka srednje škole upisao je Jazz akademiju u Grazu, u klasi prof. Manfreda Josela, na kojoj je diplomirao 2006. godine u klasi Howarda Curtisa. Svirao je s poznatim muzičarima hrvatske, europske i svjetske jazz scene – Miles Griffith, David Murray, Adrienne West, Gaynel Hodge (The Platters), Andy Middleton, Fritz Pauer, Tamara Obrovac, Zoran Madžirov, Elvis Stanić, Hrvoje Rupčić, Matija Dedić, Saša Nestorović, Ladislav Fidri, Boško Petrović, Miro Kadoić, Ivan Kapec, Ante Gelo, Mladen Baraković, Arsen Dedić te sa mnogim drugim muzičarima. Od 2008. do 2013. svirao je u grupi TBF, a sarađivao je i sa LessThanAMinute, Adam Klemm Quintetom, Fine Noize ft. Miles Griffith, Vješticama, Teom Martinovićem, Trianguli Zonom, MiroKado Quartetom, Gelo/Bjelinski orkestrom. U saradnji s Elvisom Penavom, vodi autorski jazz sastav Satellite koji je 2010. godine izdao album “Take Off“. Od 2007. godine vodi eksperimentalni projekt improvizirane elektroničke muzike, Tobogan. Trenutno mu je u pripremi prvi samostalni album.
Diskografija Darko Jurković Charlie (Trija) – My Contribution (Gis Records, 1999.) ; Live 2002 (JUH Music, 2003.) ; Jazz na Hrade (Multisonic, 2006.) ; Maybe Later (Vltava/Arta, 2008.) ; Dark Moments (Sipa Music, Menart, 2017.)
Darko Jurković Charlie Trio čine – Darko Jurković Charlie (gitare) ; Zvonimir Šestak (kontrabas) ; Janko Novoselić (bubnjevi)
Imao sam i priliku i čast gledati / slušati Darka Jurkovića, kada je kao član Kvarteta Sensitive, (augusta 2004. godine) svirao u Tuzli. Čak mi je bio i gost u mojoj muzičko-informativnoj radijskoj emisiji Jeans generacija br 013. Prvo što zapazite kada slušate Darka Jurkovića, to je njegova neobična tehnika sviranja gitare (tapping) koju je on doveo do savršenstva. Kada sam ga ja gledao, još uvijek je to izvodio na jednoj gitari. Poslije je uznapredovao i svoje muzičke ideje iznosio je na dvije gitare, istovremeno. Pored tih, vanjskih utisaka, Darko osvaja i muzikom koju svira. Ta muzika je virtuozna, ali i osjećajna. Veliki plus za Darka leži u činjenici da je i autor, mada se ne libi odsvirati i po neki cover (donoseći ga na svoj, specifičan i teško ponovljiv način). Bogatstvo ukupnom zvuku ovog albuma daju kontrabas i bubnjevi, upotpunjujući konačnu zvučnu sliku.
Sve naprijed navedene komponente, nalaze se u sadržaju albuma “Dark Moments“. Darko Jurković potpisuje većinu materijala – uz jednu asistenciju – Silvia Pasarića (4) i Maria Huljeva (4). Svira i covere koje potpisuju Mick Jagger, Keith Richards, Andrew Loog Oldham (5) – Charlie Parker (8) i J.S. Bach (9). Odsvirani materijal je ujednačene kvalitete. Radio friendly će, bez dvojbe, biti numere 4, 5 i 8. Naravno, ukusi su različiti i ne bih se iznenadio da to bude i neka od drugih numera sa ovog albuma.
Darko Jurković Charlie Trio napravio je slušanja vrijedan materijal. Muzika je dinamički i melodijski raznovrsna, ali je stilski dosta ujednačena. Tako, mislim, treba i da bude. Muzika nekog albuma treba imati stilsku ujednačenost. Ako se kroz neko vrijeme upitate, a što ja to slušam, očito je da se u kreiranju sadržaja napravila neka konceptualna greška. Darko Jurković Trio čine, u cjelini, velika imena hrvatske jazz scene. Tu svoju veličinu su dokazali i ovim diskografskim izdanjem.
Da ovaj materijal nije izašao na samom kraju 2017. godine, siguran sam da bi se našao na svim relevantnim top listama najboljih jazz izdanja 2017. godine. Ostaje očekivanje da se Darko Jurković Charlie Trio toj časti može nadati na kraju 2018. godine. Nedavno sam na svoj Facebook profile stavio post – “Good music is timely unlimited“. Poznajem dosta djela sa bezvremenom muzikom, a ovaj album upravo sadrži takvu muziku.
Darko Jurković Charlie Trio – “Dark Moments” – 1. All After All ; 2. Oriental Changes ; 3. Early 70s ; 4. Misty Day (feat. Mario Huljev) ; 5. As Tears Go By ; 6. Strange Blues ; 7. Dark Moments ; 8. Donna Lee ; 9. Air
Vezani link – MATIJA DEDIĆ & DARKO JURKOVIĆ CHARLIE – Jazzy Bach (Recenzija: Dragutin Matošević)
https://www.facebook.com/sipamusic / https://www.facebook.com/darko.jurkovic.395
YT – Darko Jurković Charlie Trio – Dark Moments
YT – Darko Jurković Charlie feat. Mario Huljev – Misty Day
*
* *
* * *
Recenzija:
Dragutin Matošević
Tuzla, Bosna i Hercegovina
info@barikada.com
* *
* * *