• Radio shows

    MŠ Pučišća, Brač

    Davor Matošević - MySpace

    Kontakt

  • Davor Matošević - YouTube

    ex-YU-singles

    Mixcloud - Radio shows

    Reklamno mjesto 8

    Reklamno mjesto 9

  • Recenzije »

    LIDIJA BAJUK TRIO – Prelja – The Spinner

    LIDIJA BAJUK TRIO – Prelja – The Spinner

    LIDIJA BAJUK TRIO – Prelja – The Spinner / Scardona, 2015 / CD / folk, world music, country / Hrvatska

    Lidija Bajuk rođena je 1965. godine u Čakovcu, Hrvatska. Nakon što je diplomirala na Pedagoškoj akademiji u Čakovcu, Lidija Bajuk radila je kao  učiteljica i knjižničarka u Međimurju. Živi u Zagrebu u kojem je započela karijeru književnice i glazbenice. Radila je kao glazbena urednica i diplomirala etnologiju i antropologiju. Doktorandica je poslijediplomskog studija hrvatske kulture i asistentica u Institutu za etnologiju i folkoristiku u Zagrebu. Zanima se za hrvatsku mitologiju i etnomuzikologiju. Glazbom se profesionalno počela baviti 1998. godine, iako prvi put javno nastupa na koncertima Johna Mayalla i Joan Baez 1987. i 1989. godine, u Jugoslaviji.

    Jedna je od utemeljitelja suvremene hrvatske etno glazbene scene albumom “Ethno Ambient Live/Arhaične pjesme iz Hrvatske” (1994). Objavila je samostalna glazbena izdanja – “Zora-djevojka” (1997), “Kneja” (1999), “Tira les” (2001), “Luna” (2005), “Zipčica” (2010), “Matapur” (2012) i “Prelja” (2015), zatim pjesničke zbirke – “Osmijeh je moja najbolja obrana” (1991), “Besput” (1992), “Razgovor s tišinom” (1995), “Vučica” (1999), “Sandale na vodi” (2000), “Pipilotine pjesme” (2004) i “Papirnati brod” (2013), tri knjige priča – “Z mojga srca ružica” (1995), “Kneja” (1999) i “Kneja – vilinska šuma” (2002) te dvojezičnu stručnu publikaciju – “Matapur, prirodna i kulturna baština Međimurja” (2012).

    Surađuje s pojedinim ekološkim i dobrotvornim udrugama, s hrvatskim i stranim glazbenicima. Sklada i pjeva za film, kazalište i plesne koregrafije. Godine 2004. i 2012. u Osijeku i Čakovcu uprizorena je njezina bajkovita proza “Kneja o mitskim bićima Međimurja“. Kao članica Društva hrvatskih književnika, Društva hrvatskih skladatelja, Hrvatskog etnološkog društva i Matice hrvatske, surađuje i s pojedinim obrazovnim, kulturnim i znanstvenim ustanovama.

    Dobitnica je nekoliko hrvatskih priznanja za književnost (Goran 1991, Josip Sever 1999, Fran Galović 2000, Krapina 2006) i glazbu (Famus 1987, Donat FM 1997, Zlatna plaketa Grada Čakovca 1998, Pop Media Festival 1998, Kaštela 1999, Večernjakova ruža 2001, Porin 2006, MEF 2010, Porin 2015), kao i druge nagrade na 19. Međunarodnom festivalu Hucula, u ukrajinskom Kosivu. Zastupljena je u izdanju londonskog priručnika The Rough Guide to World Music – Africa, Europe and the Middle East (World Music Network, London, 1999).

    Od 2010. potiče i suorganizira terenska etnografska istraživanja u Međimurju, Kalničkom prigorju, Cetinskoj krajini, Dubrovačkom primorju i na Dugom Otoku; znanstvene skupove o gornjomeđimurskoj kulturi u Štrigovi (2012) i o kajkavskoj tradicijskoj glazbi u Zagrebu (2012); VestaFestaFestival ženskoga tradicijskog glazbovanja u Vrpolju-Čačvini (2014); multimedijske projekte: Virtualni muzej tradicijske glazbe Međimurja, O hrvatskoj tradicijskoj glazbi Međimurja i oko nje, Centar nematerijalne kulture Međimurja (CENEKUM), Podravska pjevanka Zlatka Špoljara. Vodi radionice o mitskim simbolima u hrvatskome usmenom pjesništvu. Sklada i pjeva za film i kazalište. Prema njezinim etno scenarijima za obrazovni program HTV-a snimljeno je nekoliko tv-emisija. Nastupala je širom Hrvatske i u inozemstvu (u Italiji, Francuskoj, Španjolskoj, Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Švicarskoj, Češkoj, Ukrajini, Rusiji, Mađarskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Grčkoj, Nepalu, Tibetu, Kanadi, Kolumbiji, Argentini, Brazilu).

    Diskografija – Dunja Knebl, Lidija Bajuk, Legen – Ethno Ambient Live (Crno bijeli svijet, Kopito Records, 1995) ; Zora-djevojka (Crno bijeli svijet, 1997) ; Kneja (CD, Mini album, Crno bijeli svijet, 1999) ; Tira les (Springing Trees) (Crno bijeli svijet, 2001) ; Luna (Crno bijeli svijet, 2005) ; Zipčica (2010) ; Matapur (2012) ; Lidija Bajuk Trio – Prelja (The Spinner) (Scardona, 2015)

    Lidija Bajuk Trio su – Lidija Bajuk (vokal, gitara) ; Stanislav Kovačić (violončelo, udaraljke, vokal) ; Marija Mlinar (harfa)

    Lidiju Bajuk mogu slobodno nazvati ambasadoricom i promicateljicom lijepih hrvatskih tradicionalnih napjeva. Pjesme uvrštene na album “Prelja” pokrivaju skoro cijelu Hrvatsku – Dalmatinska zagora, Moslavina, Bilogora, austrijsko Gradišće, Hrvatsko primorje, srednja Dalmacija, južna Dalmacija, Slavonija, Turopolje, Gorski kotar, Međimurje. Album sadrži 12 pjesama, tradicionala, uz jednu (11) kojoj se znaju autori (I. Kukuljević SakcinskiV. Lisinski).

    Posebnost ovim izvedbama daje bajkovita kombinacija – Lidijine gitare i glasa, violončelo Stanislava Kovačića, a napose zvuk harfe Marije Mlinar. Znatnog doprinosa u vrijednosti ovog izdanja ima i odličan izbor predstavljenih pjesama. Ne samo da ih krasi odlična interpretacija, nego su Lidija Bajuk Trio dali velikog doprinosa, ne samo da se te pjesme ne zaborave, nego da sve te pjesme opet izađu na vidjelo, da prenesu životnu radost i na nove generacije ljubitelja tog glazbenog stila.

    Za svaku je pohvalu ovo što Lidija Bajuk radi. Njen doprinos je od nemjerljivog značaja za glazbenu scenu Hrvatske, pogotovo za segment koji njeguje i promiče glazbene vrijednosti njene tradicionalne baštine.

    Lidija Bajuk Trio – “Prelja – The Spinner” – 1. Uspavanka (Lullaby) ; 2. Zasp’o Janko (Janko Fell Asleep) ; 3. Grana javora (Maple Branch) ; 4. Čija j’ hiža najbelija? (Whose House Is The Whitest?) ; 5. Kada se Pavle ženjaše (When Pavle Got Married) ; 6. Dubrovački ples (Dubrovnik’s Dance) ; 7. Splitski plesovi (Split’s Dances) ; 8. Da je višnja k’o trišnja (If A Sour Cherry Were More Like A Cherry) ; 9. Dragi dragoj (One Sweetheart To The Other) ; 10. Oj, ti Jele, dušo moja (Oh, You Jele, My Dear) ; 11. Prelja (The Spinner) ; 12. Izresla je šipek roža (The Rose Has Bloomed) ; 13. Zdravo, Djevice (Hail, Virgin)

    https://www.facebook.com/libajuk

    YT – Lidija Bajuk Trio – Uspavanka


    Recenzent:
    Dragutin Matošević
    Tuzla, Bosna i Hercegovina
    info@barikada.com