• Recenzije »

ŽELIMIR Ž. IVKOVIĆ – Rock u Vinkovcima (Prikaz knjige)

Rock u Vinkovcima – Povijest popularne i rock-glazbe u Vinkovcima i okolici“, puni je naslov knjige koju nam je priredio Vinkovčanin, Želimir Ž. Ivković. Knjiga na više od 300 stranica govori o istoriji pop i rock-scene Vinkovaca i njegove okoline. Na 335 stranica, uz vrijedne tekstualne informacije, knjiga je ilustrovana i mnoštvom fotografija na kojima će mnogi današnji Vinkovčani prepoznati lica iz vlastite mladosti.

Knjigu sam počeo pisati 1994. godine, jer sam bio razočaran oni što sam o vinkovačkoj glazbenoj sceni pročitao u ‘Maloj enciklopediji hrvatske pop i rock glazbe’. Želio sam napisati opširniju, bolju i ljepšu knjigu o vinkovačkoj glazbenoj sceni i nadam se da sam u tome uspio”, rekao je Želimir Ž. Ivković, istaknuvši kako je iznimno ponosan i sretan što je ova knjiga, konačno, ugledala svjetlo dana.

U knjizi je obuhvaćeno razdoblje od početka 60-ih, pa do današnjih dana, složeno po dekadama i u njoj su podaci o grupama koje su većini naših sugrađana znane, nepoznate su možda raritetne fotografije poznatih vinkovačkih grupa. Knjiga ima i podnaslovom, ‘Povijest popularne i rock-glazbe u Vinkovcima i okolici’, jer u knjizi su zastupljene i seoske grupe i solisti iz vinkovačkog okruženja“, ističe Želimir Ž. Ivković, poznati rocker i pjevač vinkovačkog benda The Milky Way. Kroz legendarnu hard rock i blues grupu The Milky Way prošli su mnogi muzičari, a originalni članovi su bili Želimir Ž. Ivković (vokal), Željko Vrtarić (gitara), Zdenko Jakuš (bass) i Ivan Iživkić (bubnjevi). Izdavači knjige su Ogranak Matice hrvatske Vinkovci i zagrebački Croatia Records.

Ivković nas je podsjetio kako je ideju za pisanje knjige dobio prije dvadesetak godina nakon što je pročitao knjigu “Mala enciklopedija hrvatske pop i rock glazbe” i da je bio razočaran malim prostorom kojim je predstavljena vinkovačka rock i pop scena. Odlučio je početi prikupljati podatke, tekstove iz novina, fotografije i sjećanja onih koji su bili dio te povijesti ili su još aktivni muzičari. Zarekao se samom sebi da će napisati knjigu o nastanku pop i rock muzike u Vinkovcima. To obečanje je ovom knjigom i ispunio.

Kako i sam pokušavam napisati knjigu o 50 godina tuzlanske muzičke scene, svjestan sam mnogobrojnih problema koji iskrsnu na tom putu. Uglavnom, sve se svodi na sjećanja direktnih sudionika, a ta njihova sjećanja su često neprecizna i nedorečena. Nadalje, mnogi sudionici tih događanja nisu ni svjesni svoje istorijske uloge u širenju muzičke kulture i nemaju entuzijazma ravnog autoru neke knjige. Kažu da je Želimir na svojoj knjizi radio oko 20 godina. To me ni malo ne čudi. Kada pogledate / pročitate njegovu knjigu, vidjet ćete o kako obilnoj građi je riječ. Gospodinu Želimiru, skidam kapu do poda.

YT – THE MILKY WAY – Hej, čuj! (2013)

YT – THE MILKY WAY – Stari đermi

Prilog: