• Recenzije »

MUTANT URBAN DANCE ANSAMBL – Kultura do kolena

MUTANT URBAN DANCE ANSAMBL – Kultura do kolena / SKC NS, 2017 / CD / new wave / Srbija

Mutant Urban Dance Ansambl je bend iz mjesta Novi Kneževac i nastao je 2014. godine. Novosadska publika se kroz nastupe benda već susretala sa njihovim autorskim radom. Do sada je izdao nekoliko singlova, kao što su “Kultura“, “Tako dobar“, “Gravitacija“, “Jedna jedina“, “Prvak sveta“. Bend karakteriše krajnje specifičan vokal podržan ritam sekcijom – dvije bass gitare i bubnjevi. Njihov moto glasi – “brzo, jako, glasno, dvije bass gitare, bubnjevi, dva vokala – u glavu“!!!

Naziv benda, iako na prvi pogled konfuzan, možda i najbolje opisuje ovu ekipu. Ovaj new wave sastav krase energična muzika i originalan nastup. Bend je prvobitno svirao u tročlanom sastavu. Iskoristili su početni impuls i napravili pet pjesama. Prvobitnoj postavi ovog neobičnog ansambla, kojeg su činili Milan Vasiljev (vokal, bass gitara), Nenad Grbušić (bass gitara) i Aleksandar Milovanović (bubnjevi), ubrzo se pridružuje i vokal, Olga Hotomski, čime njihov zvuk dobija jednu novu dimenziju. Uz neobičnu kombinaciju, dvije bass gitare i bubnjevi, ovaj new wave ansambl se izdvojio u odnosu na druge bendove.

Izdavač ovog CD-a je SKC NS. Ustanova Studentski kulturni centar Novi Sad ima više aktivnosti, a u oblasti muzike posebno mjesto pripada mladim talentima i njihovom afirmisanju. Ustanova se bavi organizovanjem nastupa studenata Akademije umetnosti Novi Sad. Osim koncerata klasične muzike, SKC NS redovno organizuje i koncerte rock muzike, kako afirmisanih, tako i demo bendova.

DiskografijaKultura do kolena (SKC NS, 2017)

Mutant Urban Dance Ansambl su – Milan Vasiljev (bass, vokal) ; Nenad Grbušić (bass) ; Aleksandar Milovanović (bubnjevi, vokal) – gosti na snimanju – Olga Hotomski (vokal, 8) ; Anton Bereš (bass, 3,4,5)

Mada vole da istaknu kako imaju jedninstvenu postavu – dvije bass gitare + bubnjevi – i iz toga izvlače prednost nad ostalim bendovima, Mutant Urban Dance Ansambl su, kada ih se posluša, najobičnija kopija benda Disciplin A Kitschme, koji predvodi karizmatični Dušan Kojić Koja. Tekstovi pjesama, za koje vole reći da su odlični – infantilni su. Ono što im se ne može osporiti – to je brzina, jačina, glasnoća njihove svirke.

Razmišljam, zašto meni ovo treba. Htio sam predstaviti (možda i promovirati) manje poznata izdanja SKC NS, koji se ne može porediti sa velikim izdavačima. Čast izuzecima, ali veliki broj izdanja (koja sam dobio na recenziju), prvenstveno nije zadovoljilo kvalitetom. Sada si postavljam pitanje – tko u SKC NS određuje čiji album će se izdati, a čiji neće. Srž problema je u toj činjenici. Zahvaljujući mom dosadašnjem radu, u poziciji sam dobiti većinu izdanja sa prostora naše regije, a “evo se zamajavam” sa bendovima koji… Dobro ću razmisliti, ubuduće, kome ću posvetiti svoje vrijeme, a kome ne. Čovjek uči dok je živ.

Ne vidim razloga dati više truda sa moje strane, kada Mutant Urban Dance Ansambl sam sebi ne želi dobro.

Mutant Urban Dance Ansambl – “Kultura do kolena” – 1. Jedna jedina stvar ; 2. Kosmička mudrost ; 3. Ručni rad ; 4. Prvak sveta ; 5. Kultura do kolena ; 6. Gravitacija ; 7. Sviđa mi se kako razmišljaš – Bonus – 8. Repeticija (Live @ Arsenal Fest, 2016) ; 9. Želiš bolje (Live @ Ratkovo, 2015)

YT – Milan Vasiljev – Kultura do kolena

*
    * *