• Recenzije »

EMIR HOT – Beyond Rock

EMIR HOT – Beyond Rock

EMIR HOT – Beyond Rock / Self-released, 2017 / digital / rock, acoustic / Bosna i Hercegovina

Emir Hot rođen je 23. februara 1978. u Tuzli (Bosna i Hercegovina). Prvi interes za gitaru pokazao je u dobi od 5 godina. Njegovi prvi utjecaji bili su Led Zeppelin, Rolling Stones, Pink Floyd i Eric Clapton (koje je slušao sa gramofonskih ploča starijeg brata). Konstantni interes za gitaru odveo ga je u Muzičku školu u Tuzli (BiH). U dobi od 10 godina to je učinio i odmah je primljen u treću godinu. Tada je Emir, sa 12 godina, počeo je slušati razne heavy / rock bendove i solo gitariste, instrumentaliste i virtuoze. Godine 1989. pridružio se thrash metal bendu Hatred iz Tuzle.

Nekoliko godina kasnije, započeo je rat u Bosni i Hercegovini. Život u teškim okolnostima nije ga odvratito od muzike. Nova stepenica u muzičkoj karijeri Emira Hota bio je rad u bendu Neon Knights. Prvi javni nastup bio im je u legendarnom rock klubu Stelekt u Tuzli. Uskoro, Neon Knights rade na vlastitom materijalu. Godine 1997., Neon Knights su dobili prvu šansu. U Tuzli se pojavio Italijan, Emilliano Nanni, vidio je njihov koncert i ponudio im record deal u Italiji. Bend je to prihvatio. Godine 1998., snimili su album, “Deserted Land“. Uslijedili su brojni koncerti širom Europe. Bend je imao priliku upoznati neke od vodećih svjetskih imena sa hard rock scene (Iron Maiden i Dream Theater, samo su dva imena od mnogih drugih). Album je dobio pozitivne recenzije u mnogim poznatim metal / rock magazinima. No, nakon nekog vremena, stvari su se počele pogoršavati i Emir Hot je odlučio napustiti taj bend.

Početkom 1999., Emir se pridružio bendu Southern Storm, koji je upravo započeo sa svojim radom. U studiju su snimljene nove pjesme, bend je pronašao menadžera (Dragutin Matošević), a slijedili su brojni koncerti. Prvi veliki uspjeh bilo je prvo mjesto na Prvom Heineken Music Festivalu (u Zenici, BiH), avgusta 2001. godine, gdje su nastupila 42 benda iz cijele Bosne i Hercegovine. Godinu dana kasnije, 2002. godine, objavljen je prvi album benda Southern Storm, “1999“, snimljen u MC “Pavarotti”, Mostar, koji je, doslovce, do dan danas ostao ponos Bosanske metal scene. Prema mnogim kritičarima, Southern Storm pamte kao najbolji ex-YU metal bend. Southern Storm su nastupali u Hrvatskoj i Sloveniji, sudjelovali u programima mnogih radijskih i TV emisija, dali su brojne intervjue časopisima različitih orijentacija.

Poslijeratna politička nestabilnost zemlje (BiH), poteškoće koje su pratile muzičare na putu izvan BiH, kršenje zakona o autorskim pravima i mnoge druge stvari, učinili su da je Emir najavio odlazak iz benda. U januaru 2003. godine, na audiciji za najprestižniji svjetski muzički koledž, Berklee College of Music, Bostonu (SAD), Emir je prošao audiciju. Budući da je to jedan od najskupljih koledža u SAD-u, Emir se svim sredstvima borio za pronalaženje financijskih sredstava. U međuvremenu, napravio je aranžmane za različite vrste muzičkih festivala, održao nekoliko radionica za gitaru, odsvirao brojne klupske koncerte, pomogao mnogim bendovima kao studijski muzičar, vodio školu gitare i napisao muziku (soundtrack) za prvu BiH TV dramu, “Zaboravljena izreka“. Sve to je bilo uzalud. Morao je ići u drugu školu. Izbor je pao na London Guitar Institute.

Godine 2004., snimio je prvi instrumentalni album, “Quarterworlds of Fantasia“, u Splitu, zajedno s Deanom Cleom Brkićem – pjevačem hrvatske rock grupe Osmi putnik. Dobio je ponudu da, kao solo gitarista, nastupi sa Sarajevskim filharmonijskim orkestrom, no ranije je morao otputovati u Veliku Britaniju gdje je upisao London Guitar Institute. Maja 2005., Emir je osvojio veliku i prestižnu nagradu – postao je Guitar Hero UK 2005 i osvojio muzičku opremu vrijednu više od 5000 funti.

Juna 2007., Emir je diplomirao na London Guitar Institute i počinje snimati prvi solistički album – “Sevdah Metal“. Materijal za album snimio je uz pomoć izvrsnih muzičara – John West (vokali) ; Mike Terrana (bubnjevi). Album je početkom 2008. godine objavljen za Lion Music (2008).

I u Londonu su nastale turbulentne godine. Porodica, život u najskupljoj prijestolnici Europe… tjerali su Emira da se “dovija” na razne načine. Svoja gitarska umijeća udružio je sa mnogim bendovima (Brkovi, Crvena jabuka…), drži online škole gitare… Na kraju, Emir se vraća u naše krajeve. Nastanjuje se u Dubrovniku i odatle gradi novu muzičku karijeru. Prvi korak bio je snimanje novog solističkog albuma – “Beyond Rock“, u Studiju A, Muzičkog centra “Pavarotti”, Mostar, produced by Tom Newman.

DiskografijaNeon Knights – Deserted Land (Estragon Records, 1998) ; Southern Storm – 1999 (Bonus film, One Records, 2002) ; Dean Clea & Emir Hot – The Quarterworlds of Fantasia (One Records, 2008) ; Emir Hot – Sevdah Metal (Lion Music, 2008) ; Dean Clea – L.U.N.A. (One Records, 2014) ; Brkovi – Torzo Dade Topića (Self-released, 2016) ; Crvena jabuka – Crvena jabuka 2016 (2xCD, Croatia Records, 2016) ; Beyond Rock (Self released, 2017)

Članovi benda Emira Hota bili su – Emir Hot (gitare, aranžmani) ; Sergej Škofljanec (vokali) ; Dino Fiorenza (bass) ; Maestro Mistheria (klavijature) ; Ivuša Gojan (bubnjevi)

Gosti na snimanjima bili su – Klapa “Linđo” Dubrovnik (hor, 3,5) ; Daria Hodnik Marinković (prateći vokal, 2) ; Ivan Bonačić (saksofon, flauta, 3,8) ; Maja Stojičević Kovačić (vokal, 3,5,8) ; Emir Hot (bass, vokal, 2,4) ; Tina Hristova (gost na gitari, 7) ; Atma Anur (bubnjevi, 7) ; Hor Muzičkog centra “Pavarotti” Mostar (1) ; Selma Čustović (tekstovi, 2,3) ; Jelena Milovanović (tekstovi, 5,8) ; Emir Hot (ostali tekstovi) ; Dejan Slavuljica (omot) ; Produced by Tom Newman

Emir Hot je opet napravio genijalno diskografsko izdanje. Tome je velikog doprinosa dao odličan izbor saradnika, kao i gostujućih muzičara. Cijeli proces snimanja, majstorski je zaokružio producent Tom Newman. Skidam kapu Tomu, koji je zno “kanalisatiEmirovu enormnu energiju sviranja. Uz superviziju Mr. Tom Newnama, ovaj album i zaslužuje ime – “Beyond Rock” (ime koje je upravo Tom i predložio), a ja ga rado prevodim kao “Više od rocka“. Definitivno, muzika albuma “Beyond Rock” mnogo više je od rock izraza. Uz rock, tu se smjenjuju akustičarski dijelovi, višeglasni vokali. Sergej Škofljanec, vokal iz slovenačke rock grupe San Di Ego, odlično se uklopio u opći zvuk odradivši maestralno svoj dio posla. Sergejeva dikcija je odlična i ni po čemu se ne može zaključiti da je po srijedi Slovenac.

Album sadrži 8 pjesama – jedna se ponavlja (u unplugged verziji), a jedna je obrada – pjesma “Čedna gradska lica” (Atomsko sklonište, cover). Ne znam što je razlog da na album nije stavljeno više pjesama, ali.. sada, što je, tu je.

Album kratkim akustičarskim introom otvara pjesma “Pusti grad” i ubrzo prerasta u čisti rock. Meni ovo po malo liči na stil Divljih jagoda. Opet, prepoznatljivost pjesmi daje Emirova gitara. Pjesma, “Vrijeme bez teberock je balada. pjevana dvoglasom – glasovima Darije Hodnik Marinković i Sergeja Škofjaneca. Ljijepa ljubavna pjesma sa refrenom koji “nosi“. Emir Hot je tu odsvirao uspješan solo. Atmosferu nakratko “smiruje” akustičarska balada, “Sanjam“. Ubrzo pjesma punom snagom ide do krajnjeg takta – interpretacija uključuje Klapu “Linđo” Dubrovnik, Ivana Bonačića (saksofon i flauta), Maju Stojičević Kovačić (preteći vokali). Pjesmom dominira Hotova gitara. Pjesma br. 4., “Put do pakla“, kao da je data Emiru da se instrumentalno “ispuše“, kako to samo on umije. Emir o ovoj pjesmi, naravno briljira. Pjesma br. 5., “Ljubav će se snaći i bez nas“, opet je pjevana dvoglasno – Maja Stojičević Kovačić i Sergej Škofljanec, a i u toj je pjesmi angažovana Klapa “Linđo” Dubrovnik. Tipujem da će ova pjesma biti veliki radijski hit. Jedina obrada na albumu je pjesma “Čedna gradska lica“, Atomsko sklonište, u originalu . To je davnašnja Emirova želja da je snimi,  što je i učinio. Bruno Langer je bio oduševljen idejom da Emir odsvira njihovu pjesmu, a Emir je motiv našao u činjenici da pjesma govori o rušenju sistema. Pjesma “Synergy” (feat. Tina Hristova) uključuje gitarski duel Emira Hota i Tine Hristova. Bubnjeve je svirao Atma Anur. Pjesma je instrumentalna. Album, “Beyond Rock” zatvara pjesma “Ljubav će se snaći i bez nas“, u unplugged verziji. Lijep završetak albuma.

I ovaj album će izaći kao Self-released izdanje. Album će, uskoro, biti dostupan kao besplatan download na Internetu i (za sada) neće imati službenog izdavača. Emir to objašnjava ovako – “Od diskografskih kuća nisam naišao na ozbiljno interesovanje za saradnju. Odnosno, neke bi i potpisale izdavačke ugovore, ali ne nude apsolutno ništa zauzvrat. Zato sam odlučio da idemo besplatno, pa ćemo tako bar doći do više publike, nadajući se da ćemo na koncertima imati veću posjećenost. Današnja diskografija je otišla u sunovrat. Poremetila je percepciju bavljenja tim poslom. Sama je sebi skočila u stomak“. Dejan Slavuljica radi omot, a Tom Newman je nacrtao logo.

Ako netko ne zna ko je Tom Newman – reći ću to u par rečenica. Tom Newnam je 1974. godine, zajedno sa Richard Bransonom, osnovao Virgin Records. Njihovo prvo izdanje, album, “Tubular Bells“, Mike Oldfielda, a koji je upravo Newman producirao, stekao je svjetsku slavu i prodao se u više od 50 miliona primjeraka (LP gramofonskih ploča). Iako Tom ima 74 godine, aktivan je i dan danas

U svakom slučaju, bilo je vrijedno čekati 9 godina, da se Emir Hot odvaži na naredni samostalni album. Album će se rado slušati, sve pjesme redom, bez izuzetka. Tu “praznog hoda” jednostavno nema. Naravno, dobra vijest je, da Tom i Emir imaju mnogo veće aspiracije sa ovim albumom, ali o tom’ po tom’.

Emir Hot – “Beyond Rock” – 1. Pusti grad ; 2. Vrijeme bez tebe ; 3. Sanjam ; 4. Put do pakla ; 5. Ljubav će se snaći i bez nas ; 6. Čedna gradska lica ; 7. Synergy (feat. Tina Hristova) ; 8. Ljubav će se snaći i bez nas (unplugged)

Naslovna fotografija – Mayte Torres Vazquez (E / UK)

Vezani linkovi –
    SAN DI EGO – Doktor za rock’n’roll (Recenzija: Dragutin Matošević)